خشکسالی موجب مهاجرت مردم شهداد به شهرها شده است

بخشدار شهداد گفت: در اثر خشکسالی بیش از 90 درصد باغات این منطقه خشکیده‌ و به همین دلیل اکثریت مردم منبع درآمدی برای امرار معاش ندارند و مجبورند به سایر شهرهای استان مهاجرت کنند.

به گزارش  کرمان نیوز محمد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان افزود: منبع اصلی درآمد مردم این منطقه از راه کشاورزی و برداشت محصول از باغات مرکبات، خرما و دیگر محصولات باغی بوده که اکنون به علت خشکسالی مردم به شدت با مشکل مواجه شده‌اند.
وی همچنین از زیر پوشش بودن 70 درصد مردم این شهرستان زیر نظر کمیته امداد خبر داد و اظهار داشت: در سال‌های 85 و 86 ‌نیز از طرف استانداری مبالغی به صورت بلاعوض و کمک‌هایی از سازمان‌های هلال‌احمر، بهزیستی و کمیته امداد علاوه بر مستمری به مردم شهداد اهدا شده، اما امسال هنوز مبلغی در این مورد پرداخت نشده است.
مؤمنی یادآور شد: به دلیل مهاجرت به شهرها تعداد دانش‌آموزان در شهرستان شهداد برای تشکیل کلاس‌های درس به حد نصاب نمی‌رسد که این امر نیز باعث بروز مشکل در مدارس شده است.
وی در پایان با اشاره به فصل برداشت خرما در این شهرستان گفت: به دلیل کهنگی درختان و زیاد بودن دستمزد کارگران، برداشت خرما به صورت تر مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل خرمای این منطقه به صورت خشک برداشت می‌شود و تاکنون نیز خرید تضمینی خرما در مناطق اطراف این شهرستان از جمله اندوهجرد انجام نشده است.