کوتاه شدن غیرمنتظره سفر احمدی‌ن‍ژاد به ارمنستان
سخنگوی رئیس جمهور ارمنستان اعلام کرد که بر خلاف اعلام قبلی، رئیس جمهور ایران ادامه سفر خود را لغو کرده و قصد بازگشت به ایران را دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، آسوشیتدپرس از ایروان اعلام کرد:، دولت ارمنستان برنامه ریزی کرده بود که احمدی نژاد در مجلس این کشور سخنرانی کند که پیش بینی می شد واقعه جنجال برانگیزی باشد و همچنین قرار بود نهالی را در محل یادبود قربانیان واقعه ای بکارد که آمریکا آن را نسل‌کشی خوانده است.
ویکتور سوگومونیان مشاور رسانه ای رابرت کوچاریان رئیس جمهور ارمنستان هیچ دلیلی را برای تصمیم احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران در لغو این یرنامه ها اعلام نکرد.
خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از منبعی که نامش را فاش نکرد، مدعی شد لغو این سفر به علت بروز اتفاقاتی در ایران است.
کشورهای غربی کشته شدن بیش از 5/1 میلیون ارمنی در جریان جنگ جهانی اول را به عنوان اولین مورد نسل کشی در قرن بیستم مطرح کرده‌اند. اما مطرح شدن این موضوع در کنگره آمریکا باعث ناراحتی ترکیه شده است.
احمدی نژاد از جانبداری از طرفین این ماجرا در سخنرانی خود در دانشگاه ارمنستان خودداری و تنها اعلام کرد که ایران با هرگونه جرایم علیه بشریت مخالف است.
رهبران این 2 کشور در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود بحث چندانی را از مسایل بین الملل به میان نیاورده و تنها احمدی نژاد حمله کوچکی را به سیاستهای آمریکا در جریان سخنرانی خود در دانشگاه ارمنستان داشت.
احمدی نژاد و کوچاریان توافقنامه های زیادی را برای همکاری امضا کردند که مهترین آنها در زمینه خط آهن و چند نیروگاه بوده است که برای ارمنستان به عنوان کشوری محصور، بسیار حیاتی است.

خبرنگار «تابناک» می‌افزاید: به رغم سوء استفاده رسانه‌ای رسانه روسی به نظر می‌رسد خودداری هوشمندانه رییس جمهور از موضعگیری صریح در مسایل تنش‌زا و مورد اختلاف برای کشورهای خارجی و نیز مردم ایران، این تصمیم را گرفته است.
پیشتر در تهران نیز بین برخی هموطنان ارمنی و آذری درگیریهایی بر سر موضوع جنجالی کشتار ارامنه رخ داده بود.