اسلام ستیزی طرحی با ابعاد تاریخی ،فرهنگی و سیاسی

تحرکات جدید در عرصه رسانه ای و سیاسی کشورهای غربی در تشدید روند توهین و هتک حرمت مقدسات دینی مسلمان نشان دهنده وجود طرح و برنامه مشخصی در این زمینه است .

بکار گیری اصطلاح پروژه در بیان و توصیف این روند بیش از هر چیز ناظر به ریشه ها و پیشینه تاریخی و مشاهده رفتار های هدفمند محافل سیاسی ،رسانه ای و فکری غربی در این زمینه است .
از این زاویه اقدام هر از چند گاه برخی رسانه ها و محافل سیاسی غربی در انتشار کتب و مقالات ،کاریکاتور و حتی ساخت فیلم در جهت توهین به مقدسات مسلمانان نمی تواند بدون برنامه و اتفاقی تلقی شود چنانکه این روند مقابله با اسلام و مسلمانان در ابعاد سیاسی تر خود را در شکل رفتارهای نژاد پرستانه بر ضد مسلمانان و آزار و اذیت آنان و بویژه اعمال انواع محرومیت های اجتماعی بر ضد جوانان مسلمان در اروپا و آمریکا اشکار ساخته است .

باید توجه داشت که اسلام ستیزی در غرب همواره به عنوان یک رویکرد در سطح فکری و سیاسی وجود داشته است که اوج آن به زمان جنگهای صلیبی و تهاجم سیاسی و نظامی صلیبون به جهان اسلام برمی گردد .

در دوره اخیر نیز این روند با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری و تقویت جریان بیداری اسلامی بیش از پیش تشدید شده است .

با توجه به این واقعیت باید گفت در دوره اخیر اسلام ستیزی بیش از آنکه یک روند فعالانه باشد روندی کاملا انفعالی است که پاسخ منفعلانه غرب به روند رو به پیشرفت بیداری اسلامی را بازتاب می دهد .

از این زاویه است که هم اکنون اسلام ستیزی در غرب با انواع اقدامات نژاد پرستانه ،نقض حقوق بشر و توهین به مقدسات مسلمانان همراه شده است اقداماتی که ادعا های دروغین غرب را در دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی عقیده و مذهب را آشکار ساخته است.