سایت مهدیه شهدای کرمان با موضوع" امام زمان" راه اندازی شد
 

محمد اژدری گفت: کار ساخت مهدیه شهداء صاحب الزمان (عج) کرمان از سال 1369 به همت پدر بزرگوار شهید ضیاء عزیزی در دامنه کوه های صاحب الزمان( عج) آغاز شد و بعد از ارتحال ایشان این کار به صورت هیات امنایی اداره می گردد.

محمد اژدری ، معاون فرهنگی مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کویر هدف از ساخت این بنای مقدس راعدم وجود پایگاه فرهنگی و مذهبی مناسب در جوار گلزار شهداء برای جذب جوانان و آشنایی بیشتر آنها با فرهنگ مهدویت و انتظار اعلام نمود و افزود: این مهم، مرحوم ضیاء عزیزی را بر آن داشت تا به فکر برپایی بنای عظیم مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) بیفتد و به حمدلله به همت والای مردم قدردان و زحمات آن بزرگوار و الطاف خاصه امام عصر (عج) و تلاش های اعضای هیات امنا این هدف به تحقق رسید.

اژدری مهمترین عملکردهای این موسسه را طی سال 86 اینگونه توصیف کرد: برپایی دعای ندبه با حضور 15 هزار شرکت کننده ، زیارت عاشورادر ایام محرم و صفر قبل از دعای ندبه، همچنین برپایی مراسم هفتگی دعای توسل ، زیارت آل یاسین، دعای کمیل و ... از برنامه های این مجموعه بوده است.

وی در خصوص فعالیت های این مرکز در ایام نیمه شعبان و لیالی قدر به برگزاری 500 ختم قرآن و هدیه آن به روح امام و شهداء ، برپایی اولین جشنواره فرهنگی هنری "مشق انتظار" با حضور بیش از 1600 شرکت کننده ، برپایی 14 ایستگاه جشنهای خیابانی ، توزیع بیش از200 CD پیرامون امام عصر به منظور جلوگیری از پخش موسیقی های مبتذل در ایام میلاد حضرت مهدی و برگزاری مراسم کتابخوانی بابیش از 700 شرکت کننده اشاره نمود.

معاون فرهنگی مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) کرمان اظهار داشت : برگزاری مسابقه پیاده روی جمعه اول ماه شعبان با هماهنگی سازمان تربیت بدنی کل استان و همچنین مسابقه دوچرخه سواری در این ایام از دیگر فعالیت های صورت گرفته می باشد .

وی از برگزاری بیش از 30 ساعت سخنرانی پیرامون امام عصر و نیز برپایی سومین محفل " با کاروان اسرا از کربلا تا شام" در دهه سوم محرم با حضور حجه الاسلام شهاب مرادی به مدت پنج شب و همچنین برگزاری مراسم احیاء لیالی قدر باحضور بیش از 20 هزار نفر در هر شب و برپایی جشن ها در اعیاد و مراسم سوگواری به مناسبت شهادت ائمه ، حضرت زهرا(س) و تخریب حرمین عسکرین در سامرا(با حضور سخنرانان و مداح بنام کشور)خبرداد.

محمد اژدری خاطرنشان کرد: مسجد مذکور در اکثریت فعالیت های فرهنگی ومذهبی با سایر هیات های مذهبی سطح شهر همکاری می کند ، به علاوه راه اندازی حوزه فرهنگی مهدیه در ساختمان کارمانیا( میدان بسیج) و همچنین راه اندازی سایت مهدیه شهدای کرمان را با موضوع" امام زمان" را از منحصر به فردترین اقدامات این مجموعه خواند.

وی از ساخت سالن جدید مهدیه با نام امام حسن عسکری(ع) خبرداد وگفت: این ساختمان تقریباً رو به اتمام است و در حال حاضر مهمترین مشکل ما بودجه است که تا حدی با حمایت های مردمی برطرف شده است و با ساخت این سالن با زیربنای بالغ بر 4000 متر، به فضای موجود افزوده خواهد شد وإن شاء الله اتمام گنبدها ، گلدسته ها ونماسازی تا سال 1390 انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی مهدیه شهداء مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) برپایی دومین جشنواره " مشق انتظار" و دیگر جشنهای ولایت وانتظار و کلیه مراسمات مذهبی و فرهنگی را از جمله برنامه های سال آینده عنوان کرد.

وی اظهار داشت: باتوجه به نزدیک شدن لحظات سال جدید این مکان مراسم ویژه ای را به مناسبت متقارن شدن سال نو با آغاز ولایت حضرت صاحب الزمان(عج) تدارک دیده است که شروع آن راس ساعت 9 صبح روز پنج شنبه در محل مهدیه شهدای مسجد می باشد و امید است مورد استقبال همشهریان عزیز قرار گیرد.

محمد اژدری در پایان با تاکید بر اینکه حمایت های مردم مهمترین پشتیبان مسجد صاحب الزمان(عج) بوده است از مردم کرمان خواست همچون گذشته یاری گر و همدل این مکان مقدس و معنوی باشند .