عقب ماندگی کرمان به دلیل اختلافات سیاسی در گذشته است

همه گروه های سیاسی باید با تقویت نقطه نظرات مشترک و همگرایی در جهت تعالی و پیشرفت استان ورفع محرومیت ها اقدام نمایند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویر:محمد هادی شجاعی سردبیر روزنامه حدیث کرمان در نشست صمیمی با جمعی از دانشجویان دانشگاه ها،با ارائه تحلیلی از شرایط سیاسی استان افزود:عقب ماندگی کرمان به عنوان بزرگترین استان کشورنتیجه اختلافات شدید سیاسی موجود در گذشته میان سران و لیدرهای سیاسی استان بوده است .

عضو خانه مطبوعات استان گفت:کرمان،فدای بازی های سیاسی عده ای شد که فقط به منافع حزبی و جناحی فکرمی کردند و در برخی از عرصه ها ،منافع مردم را بر منافع جناح خویش ترجیح دادند.

وی گفت:کرمان ،در حال حاضر برای پیشرفت و زدودن محرومیت ها با توجه به عنایت ویژه دولت نهم به این استان نیازمند آرامش سیاسی است.

مسئول سابق دفتر نمایندگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در جنوب استان گفت:کارنامه مدیریتی همه جناح ها و طیف های سیاسی در سه دهه گذشته نزد مردم آشکار و عیان است و مردم که این قضایا را از نزدیک شاهد بوده و نتایج آنرا لمس کرده اند در نمره دهی به این جناح ها اشتباه نخواهند کرد.

شجاعی گفت:تعداد اندکی از مدیران استان دچار راحت طلبی شده و در انجام مسئولیت های محوله ریسک پذیر نیستند و باید با توجه به آغاز به کار استاندار جدید مدیران ضعیف و ناکارآمد و توصیه ای عزل و مدیران کارآمدو دارای استراتژی کاری و ریسک پذیر جایگزین شوند .

وی افزود:دولت نهم فرصت خوبی را برای خدمت رسانی بی منت برای مردم ایجاد کرده است که امیدواریم در یک سال باقی مانده مجموعه مدیریت استان، بتواند از آن به خوبی استفاده کند.

شجاعی در پاسخ به سوالی، مصادره پیروزی دکتر احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به نفع جناح راست سنتی استان را یک خطای استراتژیک توصیف کردو گفت:بسیاری از این افراد،کسانی بودند که عمدتا در ستاد دیگر کاندیداها حضور داشتند.

وی افزود :بسیاری از آن ها حتی در زمان حضور دکتر احمدی نژاد به منظور تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان انتخابات در کرمان، حاضر به دیدار با وی نبودند و در مراسم سخنرانی های وی نیز حاضر نشدند و جهت بدرقه ایشان در فرودگاه حضور نیافتند.

وی گفت :در تعجبم که این افراد با چه منطقی این پیروزی را به نفع خود مصادره کردند .

سردبیر حدیث با بیان اینکه جریان اصولگرایی در کرمان فدای برخی منیت ها ،فردمحوری ها و غرورهای کاذب شد،گفت:امیدوارم که سران اصولگرایان استان ضمن بازنگری در دیدگاه ها وتفکرات حزبی خود،هرچه سریعتر به بحث افتراق اصولگرایان پایان دهند.

وی گفت:عدم توجه به نظرات اعضای ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد پس از پیروزی در انتخابات در عزل و نصب ها و سایر امور یکی از دلایل اصلی ایجاد افتراق بین اصولگرایان بود.

وی افزود:متاسفانه برخی مسئولیتها در بعضی جاها به افرادی سپرده شد که فقط به دنبال جبران سرخوردگی های سیاسی ناشی از دوران اصلاحات بودند.

سردبیر حدیث گفت:این افراد به جای ساماندهی و ارتقاء مجموعه مدیریتی تحت امرخودو خدمت به مردم و کسب رضایت حضرت حق به فعالیت های زائد سیاسی پرداختندو بخش دیگری از پروسه افتراق را رقم زدند .

شجاعی اظهارداشت:برخوردهای سلبی و انقباضی با جوانان طیف های نوپای اصولگرا در استان و کنارگذاشتن آنها از مجموعه های مشاوره ای ومدیریتی نیز، مهلک ترین ضربه را به بدنه اصولگرایی استان وارد کرد.

وی افزود:اگرچه می شد با مدیریت مطلوب تر از این پتانسیل جهت کادر سازی نیروهای جوان اصولگرا برای آینده نظام وانقلاب اسلامی استفاده کرد اما متاسفانه این امر به طور مطلوب محقق نشد .

سردبیر حدیث گفت:برخی از سران اصولگرای حاکم بر استان در این خصوص دچار دوگانگی فکری شده بودند .

وی نتایج انتخابات مجلس هشتم در استان کرمان را نتیجه عملکرد نامطلوب سران جریان اصولگرایی دانست و گفت:این انتخاب و حرکت مردم پیامدهای زیادی داشت.

شجاعی افزود:تداوم افتراق بین اصولگرایان استان خدای نکرده نتیجه ای جز سقوط پلکانی این طیف را در بر نخواهدداشت.

سردبیر حدیث وحدت را رمز تداوم جریان اصولگرایی خواند و گفت:باید همه طیف ها در جهت حفظ و ادامه این مسیر مقدس تلاش کرده و از هیچ خدمتی در این خصوص فرو گذار ننمایند .

وی گفت:نباید اختلافات درون طیفی را عمومی کردو با این کار در جامعه التهاب ایجاد کرد.

سردبیر حدیث افزود:جریان اصولگرایی استان باید با عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جهت خدمت به مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان انقلاب تلاش کند.