با عکس امام و رهبری، دانشگاه اسلامی نمی شود

آیت الله جوادی آملی در دیدار روز گذشته جاسبی با ایشان فرمودند: اسلامی شدن دانشگاه ها به واسطه برپایی نمازخانه ها، جدا شدن کلاس های دختران و پسران و یا آوردن نام خدا و عکس امام و رهبری در ابتدای کتابهای درسی انجام نمی شود.


به گزارش «شبکه خبر دانشجو» به نقل از رساَ، در دیدار عبدالله جاسبی با آیت الله جوادی آملی بر اسلامی شدن دانشگاه ها تأکید شد و آیت الله جوادی آملی این موضوع را منوط به تولید دانش اسلامی ارزیابی کردند.

آیت الله جوادی آملی صبح دیروز در دیدار عبدالله جاسبی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اسلامی شدن دانشگاه ها به واسطه برپایی نمازخانه ها، جدا شدن کلاس های دختران و پسران و یا آوردن نام خدا و عکس امام و رهبری در ابتدای کتابهای درسی انجام نمی شود.

وی در ادامه افزود: برای داشتن دانشگاه اسلامی، باید دانش اسلامی داشته باشیم؛ زیرا وقتی دانش ما سکولار باشد، دانشجو و دانشمند ما نیز سکولار تربیت می شود.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: اگر این دو مسئله در نظام آموزشی ما جا بیفتد و همه دانشجویان و اساتید ما دست خدا را در وقوع پدیده های طبیعی ببینند، همه علوم نظری و طبیعی اسلامی می شود.

وی ابراز داشت: وقتی دانشجو با این تفکر رشد پیدا کند، در آینده در هر پست و مقامی که باشد دست به انجام گناه و خلاف نمی زند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بار دیگر تأکید کرد: وقتی دانش ما اسلامی شود، بینش و رفتار دانشجویان و دانشمندان ما نیز اسلامی خواهد شد.