نطق پیش از دستور نماینده مردم سیرجان و بردسیر

نماینده مردم سیرجان و بردسیر گفت: از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواستار تعطیلی اردوگاه افاغنه بردسیر و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور هستیم.


به گزارش کرمان نیوز به نقل از   "ایسکانیوز"، شهباز حسن پوربیگدلی در نطق پیش از دستور در مجلس با بیان اینکه عمده ترین مشکلات گریبانگیر مردم این شهرستان به دلیل قرارگرفتن در موقعیت ویژه جغرافیایی و در مسیر محورهای ترانزیتی 5 استان مهم کشور یعنی یزد، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است، اظهار داشت: وجود پتانسیل قوی معدنی فلزی و غیر فلزی به ویژه معدن سنگ آهن گل گهر و مزیت های فراوان در بخش کشاورزی از موارد قابل ذکر است.
وی گفت: پتانسیل های بالای صنایع تبدیلی، جانبی و بسته بندی، بهره مندی از اولین منطقه ویژه اقتصادی حراست شده کشور به عنوان قطب تولید و تجارت بین المللی ایران، بهره مندی از صنایع متنوع و با ارزش از نکته های دیگر است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر با اشاره به اینکه وجود مراکز مختلف آموزش عالی این شهرستان را به یکی از شهرستان های مهم و بی نظیر و مهاجر پذیر تبدیل کرده است، تصریح کرد: جمعیت این شهرستان نسبت به اوایل انقلاب بیش از 5/4 برابر شده است در حالی که جمعیت هیچ کدام از شهرهای دیگر از 5/2 برابر تجاوز نکرده است.
حسن پوربیگدلی خاطرنشان کرد: شهرستان مظلوم بردسیر و یا به عبارتی دیگر همان بهشت فراموش شده نیز دارای مزیت های فراوان در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و برخورداری از پتانسیل های ارزشمند معدنی از قبیل مس، گرانیت و گوگرد است.
وی با بیان اینکه استعدادهای بالقوه و ارزشمند نیروی انسانی شهرستان بردسیر در تمامی بخش ها اعم از آموزش عالی، صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و تمام زیرساخت های دیگر مهیا است، افزود: متاسفانه علیرغم همه تلاش ها و پیگیری مسوولین محلی شهرستان های سیرجان و بردسیر و مسوولین استان کرمان در سال های گذشته و در دولت پیشین و دولت فعلی، اما هنوز سایه فقر و محرومیت و مظلومیت بر این شهرستان سایه افکنده است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر عنوان کرد: دهک های پایین این مناطق که تعداد آنها نیز نسبت به شهرستان دیگر قابل ملاحظه است، در نهایت فقر و تنگدستی گذران زندگی می کنند و یا در بهترین حالت آن، مشتریان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی هستند.
حسن پور بیگدلی با اشاره به اینکه فقط در شهرستان سیرجان بیش از 4 هزار نفر جوانان بیکار جویای کار وجود دارد اظهارداشت: علیرغم وجود معادن فراوان از جمله معدن عظیم سنگ آهن گل گهر و دهها کارخانه بزرگ و کوچک تولیدی در سیرجان باز هم پاسخگوی یک دهم از این همه جوان جویای کار نیست.
وی خاطرنشان کرد: اختصاص کرسی مستقل در مجلس شورای اسلامی برای مردم شهرستان بردسیر را با توجه به مواردی که در نامه ای که ارایه شده بود، دارم که جمیع شرایط لازم و کافی جهت اختصاص کرسی مستقل را دارا است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر با بیان اینکه از نیروی انتظامی و وزارت کشور خواستار تعطیلی اردوگاه افاغنه بردسیر و جلوگیری از ورود اتباع بیگانه به کشور هستم افزود: متاسفانه روزانه شاهد ورود هزاران نفر از اتباع خارجی به داخل کشور هستیم و این موضوع باعث از دست رفتن فرصت های شغلی، افزایش آمار بیکاری و تهدید بهداشت عمومی شده است.
وی عنوان کرد: بیش از 2 میلیون مهاجر در کشور وجود دارد که با خروج این تعداد به این میزان ضرورت شغلی برای جوانان توانمند و جویای کار فراهم می شود.
حسن پور بیگدلی با اشاره به اینکه عملیات جاده ترانزیتی بردسیر بسیار کند بوده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان طبق برنامه اعلام شده پیشرفت کاری به چشم نمی خورد و همچنان شاهد جان باختن افراد در این جاده هستیم.