«باز خوانی یک پرونده»

سلیمی نمین در خصوص ادعای برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد که وی را منافق معرفی کردند گفت: از اینکه مدیریت دانشگاه آزاد بنده را منافق معرفی کرد، تشکر می کنم!


به گزارش  «شبکه خبر دانشجو» عباس سلیمی نمین که عصر امروز به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با موضوع بازخوانی یک پرونده و اکران «مستند زمین خواری جاسبی در حصارک» سخن می گفت: با اشاره به اینکه پس از تشکیل کمیته مبارزه با تخلفات جاسبی شاهد برخی تغییرات به نفع همه جامعه بودیم، اظهارداشت: پس از شکل گیری کمیته مبارزه با تخلفات جاسبی، خود دانشجویان دانشگاه آزاد و اساتید دانشگاه آزاد بیش از هر کس دیگر از این پاسخگویی بهره مند خواهند شد چرا که این پاسخویی بسیاری از حقایق را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت علاوه بر بحث هایی که در مورد یک تخلف و یک پرونده خاص صورت گرفت ما شاهد اظهار نظرهای دیگری بوده ایم تصریح کرد: به عنوان مثال آقای عباسپور در دانشگاه شهید عباسپور در مورد زمین های اهدایی هادوی صحبت کردند و گفتند آقای هادوی قصد دارند که زمین های خود را پس بگیرند و ما آن را پس نمی دهیم.

وی ادامه داد: این اظهارنظرها و تعارضات می تواند برای دانشجو و قشر دانشگاهی موید برخی واقعیت ها باشد.

سلیمی نمین در ادامه در خصوص هدف و نحوه شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 61 اندیشه ای در کشور شکل گرفت که بسیار قابل تامل است و آن اینکه در کنار مدارک رسمی که دانشگاه ها عرضه می کنند تشکیلاتی به وجود بیاید که هدفش تنها رشد علمی جامعه باشد.

وی با بیان اینکه در سال 61 اساسنامه ای برای دانشگاه آزاد نوشته شد که بر اساس آن همه می توانند واحدهایی را در دانشگاه آزاد بگذرانند اذعان داشت: با تشکیل دانشگاه آزاد مدرک گرایی نادیده گرفته می شد و هدف تنها رشد علمی جامعه می شد و در این راستا نیز دانشگاه آزاد هم نیازی نداشت که خودش را به آموزش عالی کشور نزدیک کند

وی ادامه داد: اما در سال 64 یک اندیشه ای جدید بر دست اندرکاران دانشگاه آزاد حاکم شد که بر اساس آن می بایست اساسنامه ای جدید تنظیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه شود.

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه بر اساس اساسنامه اول جاسبی می توانست ریاست دانشگاه آزاد را عهده دار باشد اما با تغییر اساسنامه نیز ریاست دانشگاه آزاد باید مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گرفت افزود: اگر سوابق دانشگاه و جاسبی را نگاه کنیم متوجه می شویم که وی از سوی هیئت امنا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشده اند.

وی با اشاره به غیرقانونمند بودن ریاست دانشگاه آزاد تصریح کرد: وقتی جاسبی خود را زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی داند بنابراین هیچ ضرورتی نمی بیند که ضوابط آموزش عالی کشور را بپذیرد.

سلیمی نمین با تاکید بر اینکه بازخوانی پرونده دانشگاه آزاد هرگز به معنای تعرض به دانشگاه آزاد نیست گفت: دانشگاه آزاد هر چه قانونمندتر باشد هم برای جامعه و هم برای دانشجویان این دانشگاه مفیدتر خواهد بود.

وی استخدام کردان به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد را از جمله کارهای پنهان و مخفی جاسبی اعلام کرد و افزود: شما در دانشگاه آزاد باید سال ها درس بخوانید تا استاد شوید اما آقای عباسپور امروز اعلام می کند که کسی سال ها در دانشگاه آزاد استاد بوده که فقط مدرک فوق دیپلم داشتند.

وی ادامه داد: اینکه امروز به عباسپور ماموریت داده می شود که اعلام کند دکترای کردان مخدوش است و وی فاقد هیچ صلاحیتی برای آموزش در کشور است، جای سوال دارد.

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران ادامه داد: اینکه تا به حال مدرک کردان نادیده گرفته شده به این علت است که وی در گذشته معاون رسانه ملی بوده و می توانست برای جاسبی ابزار قدرت باشد.

وی با بیان انیکه حتی اگر مدرک افتخاری کردان درست باشد وی نمی تواند با دکترای افتخاری در دانشگاه تدریس کند، گفت: کردان دارای قدرت و نفوذی است که این نفوذ در جهت تحکیم جاسبی سال ها می توانست مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آیا در بین شخصیت های علمی کشور به جز جاسبی کسی وجود ندارد که در دانشگاه آزاد مدیریت کند تصریح کرد: این دادو ستدها باعث شده که جاسبی در یک مکان بسیار گسترده یعنی دانشگاه آزاد حاکمیت مطلق داشته باشد.

سلیمی نمین با اشاره به اینکه تیم جاسبی با قدرت و نفوذی که داشتند راه را بر کمیته تحقیق و تفحص مجلس هفتم بستند اظهار داشت: ما در قوه قضائیه شاهد بودیم که دست کم چهار صفحه راجع به تخلفات این قوه در صحنه گزارش تحقیق و تفحص مجلس قرائت شد، اما جاسبی با قدرتی که داشت توانست طوری عمل کند که حتی یک سطر هم از نتیجه کمیته تحقیق و تفحص در مورد دانشگاه آزاد خوانده نشد.

وی با بیان اینکه وقتی که مدیریت دانشگاه آزاد بتواند خود را از نظارت قوه مقننه دور نگه دارد باید همه آحاد جامعه نگران باشند افزود: اگر کسی مفسده ای را رقم بزند که بتواند خود را از مجلس عبور دهد ما باید متوجه باشیم که مسائل و مشکلات بسیار جدی است.

وی در ادامه در واکنش به سوال یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد که قصد برهم زدن جلسه را داشت گفت: من از شما دانشجویان خواهش می کنم به رویه جاسبی عمل نکیند چرا که رویه وی دروغ گویی است.

وی ادامه داد: به شویه ای عمل کنید که زیبنده یک دانشجو باشد اگر با این شیوه عمل کردید بنده به شما اجازه می دهم که سوالات و سخنان خود را اینجا مطرح کنید.

سلیمی نمین همچنین در خصوص ادعای برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد که وی را منافق معرفی کردند گفت: از اینکه مدیریت دانشگاه آزاد بنده را منافق معرفی کرد، تشکر می کنم!

وی ادامه داد: شما دانشجویانی که مرا منافق می خوانید به من بگویید تا به حال چند تا از مقاله های بنده را مطالعه کرده اید.

مدیر مرکز مطالعت و تدوین تاریخ ایران همچنین در خصوص ادعای یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه همسر و خواهر خانم های شما عضو گروهک های منافقین بوده اند گفت: شما اول به من بگویید که اول شما اسم خانم بنده را می دانید یا خیر؟

سلیمی نمین ادامه داد: جای بسیار تاسف است که دانشجویانی چنین ادعایی می کنند که حتی اسم خانم بنده را نمی دانند من به شما توصیه می کنم برای اینکه شان دانشجویی خودت را حفظ کنید از کسانی که شما را به این جلسه فرستادند از قبل اسم خانم بنده را نیز می پرسیدید.

وی ادامه داد: به نظر می رسید این موضوع بیشتر شبیه شوخی باشد چرا که به فهم دانشجو توهین شده است، اینکه یک دانشجو در مورد کسی قضاوت می کند که حتی اسمش را نمی داند جای تاسف دارد.

سلیمی نمین با تاکید بر این که این شیوه ها نمی تواند دانشجو و دانشگاه را از درک حقیقت باز دارد. گفت: بهتر است به جای جیغ و دادن کردن بروید اطلاعات خود را زیاد کنید، چرا که بعدها می گویند جاسبی ناتوان از پاسخ گویی به واقعیت ها بود و فقط عده ای را برای بر هم زدن نظم جلسات در دانشگاه ها اجیر می کند.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه چرا در 25 سال اخیر به فکر موضوع دانشگا ه آزاد نبودید، گفت: ما به عنوان یک شهروند می توانیم در مورد همه اموری که مربوط به جامعه است دخالت کنیم و اگر تعللی در امور جامعه باشد این تعلل را به اطلاع همه جامعه برسانیم.

وی با بیان اینکه جاسبی غیرقانونمندی را بهترین راه برای بقای خود می داند تصریح کرد: آقای جاسبی دارای مفسده مدیریتی است و اگر بنده نتوانم آن را اثبات کنم از منافق بدترم.   «باز خوانی یک پرونده»

وی ادامه داد: من از شما انتظار دارم که شما با تظاهرات و تحصن از هیات امنا بخواهید که جاسبی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند، چرا که اگر این گونه عمل شود سلسله مدیریتی دانشگاه آزاد قانونمند می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه شما اگر مدرکی علیه جاسبی دارید چرا به مقام های بالاتر مدارک خود را ارجاع نمی دهید، گفت: بنده سه ماه قبل مدارک و اسناد خود را برای قوه قضائیه فرستادم اما وامدار بودن برخی مسئولان در این زمینه باعث شد که مدارک را پیگیری نکنند.

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه بنده برای اولین بار در مورد غیرقانونمند بودن جاسبی به دادستان تهران نامه نوشتم گفت: متاسفانه تا به حال در مورد مفاسد جاسبی هیچ اقدامی نشده و من ناگزیرم که این مدارک را به افکار عمومی جامعه منتقل کنم.

سلیمی نمین همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه چرا شما می خواهید ما را وارد سیاست کنید، گفت: بنده دانشگاه آزاد را بسیار ارزشمند می دانم و با این دانشگاه هیچ مشکلی ندارم اما دوست دارم این دانشگه به عنوان مکان علمی از برخی آفت ها مصون باشد چرا که دانشگا ه آزاد ملک شخصی آقای جاسبی نیست.