معدن "بابنیزو" از لحاظ امنیت محیط کار پرمخاطره است

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان کرمان گفت: معدن" بابنیزو" در استان کرمان به دلیل قرار گرفتن در عمق زیاد و نبود دستگاه های هشدار دهنده گاز یکی از پرمخاطره ترین معادن کشور محسوب می شود.


به گزارش کرمان نیوز  جواد منصوری در گفتگو با مهر اظهار داشت: معدن زغال سنگ بابنیزو در شهرستان زرند به دلیل قرار گرفتن در اعماق زمین مشکلات فراوانی را برای معدنچیان از لحاظ امنیتی و سلامت محیط کار فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: مسئولان این معدن باید با اهمیت دادن بیشتر به مباحث ایمنی در اسرع وقت در جهت رفع نواقص در این معدن اقدام کنند و اگر توان مالی برای پیشگیری از بروز مشکلات امنیتی و بهداشتی را ندارند بهتر است به سفارش بازرسان اداره کار عمل کنند.

منصوری با تاکید بر لزوم بالا بردن سطح ایمنی در این معدن اضافه کرد: در حال حاضر 500 کارگر در این معدن مشغول به کار هستند و از این طرق امرار معاش می کنند.

وی افزود: دلیل وقوع حادثه برای دو نفر از کاگران این معدن تجمع گاز "اتان" و نبود دستگاه هشداردهنده گاز بوده است که همین مساله باعث فوت آنها در ماه های گذشته شده است.

این مسئول با اشاره به وجود گاز در لایه های معادن زغال سنگ اضافه کرد: مسئولان این معدن به دلیل بالا بودن قیمت دستگاه های هشدار دهنده توانایی خرید این دستگاه ها را ندارند که به نظر می رسد شرکت زغال سنگ باید در این زمینه با مدیران معدن بابنیزو زرند همکاری کنند.

وی گفت: طی نامه ای به وزرات صنایع نبود ایمنی در این معادن اعلام شده است و مسئولان باید در زمینه کار این معدن تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به پایین آمدن آمار حوادث در معادن زغال سنگ کرمان گفت: دلیل عمده این کاهش آمار حوادث همکاری مسئولان معادن با مرکز تحقیقات حفاظت بهداشت کار و بازرسان اداره کار بوده است.