هشدار صریح رهبری به جبهه اصولگرایی

گلایه های رهبر فرزانه و مجاهد انقلاب اسلامی از "فضای بی بند و باری در حرف زدن علیه دولت" ، حاوی نکات قابل تاملی است که بازخوانی آنها در شرایط پیچیده امروز می تواند راهگشا باشد.


مقام معظم رهبری روز چهارشنبه گذشته در دیدارکارگزاران فرهنگی و اجرایی حج فرمودند:"این فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت، مسائلی نیست که خداوند به آسانی از آنها بگذرد. تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشیم زیرا خداوند با ما خویشاوندی ندارد. برخی کارها و ظلم ها، فتنه ای به پا می کند که دامن همه، اعم از ظالم و غیرظالم را می گیرد بنابراین همه باید مراقب اظهارنظرها، تبلیغات، و اقدامات خود باشند."
اظهارات دردمندانه مقام معظم رهبری در اعتراض به فضای مسموم تبلیغاتی کشور علیه دولت، حلقه ای دیگر از تدابیر معظم له برای دفاع از دولت اصولگرا است که به دلیل استقامت این دولت بر آرمانهای امام و انقلاب بیان شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای در شرایطی امروز از "فضای بی بندوباری در حمله به دولت انتقاد می نمایند که پیشتر نیز در دیدار با رییس جمهور و اعضاء هیئت وزیران، از پنجه زدن دشمنان انقلاب به صورت دولت سخن به میان آورده و فرمودند:"دو جریان علیه دولت وجود دارد. یک جریان داخلی و یک جریان خارجی. محافل خبری دنیا مثل جنگ احزاب به راه افتاده‌اند که این دولت را بکوبند. هدف آن هم دولت نیست، اگر چه آماج دعواها، آقای احمدی‌نژاد و دولت است ولی هدف آن‌ها نظام است. این خطی است که وجود دارد... در داخل هم یک طیف وسیعی است، مختلف هم هستند بعضی از روی آن است که خبری ندارند و مغرض هم نیستند، بعضی غرض‌های شخصی و سطحی دارند، بعضی غرض‌های عمقی دارند و یا کینه امام در دل دارند. آن‌هایی که از انقلاب و نظام روی برگرداندند، محصول آنها همین پنجه زدن‌ها به روی دولت است."
رهنمودهای مداوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از دولت نهم، سرشار از نکته‌های نغز و پرمایه‌ای است که جان مردم و مسئولان را سیراب می‌کند. فرازی از سخنان معظم له به ترسیم چشم‌انداز یک سال آتی در مواجهه مخالفان دولت با کابینه‌ی عدالت‌گرا معطوف بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک موج سنگین تخریب علیه دولت اشاره کردند که سرشاخه‌های آن در خارج و داخل کشور با استفاده از بستر رسانه‌ها وارد عمل شده‌اند.
البته در تهاجم به دولت نهم ، تهاجم به نظام مدنظر است. نه فقط از این رو که دولت رکن رکین نظام است. چه این که همواره این طور بوده است. ولی سابقه نداشته است دولتی در سال آخر فعالیت خود تا این حد مورد تهاجم باشد. بلکه همان گونه که در بیان رهبر معظم انقلاب علت اصلی تهاجم داخلی و خارجی به دولت، رویکرد دولت در گفتمان و عملکرد، منطق و سیره و تفکر و رویه به منطق و سیره حضرت امام خمینی(ره) است. از همین رو تهاجم به دولتی که بر مشی امام اصرار می‌ورزد، انتقام‌گیری از امام راحل(ره)می‌باشد.
نکته ظریف دیگری که در این فراز وجود داشت، غفلت برخی از "خودی‌ها" و همراهی با مخالفان امام در تهاجم به دولت است. بر اساس آن چه حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: خودی‌ها می‌توانند از دولت انتقاد کنند و دولت هم باید به این انتقادها گوش داده و به انواع وارد آن ترتیب اثر بدهد و انواع ناوارد آن را تحمل کند. اما خودی‌ها نمی‌توانند در مسابقه تضعیف دولت و تهاجم به آن مشارکت بورزند. چراکه در این صورت تکمیل‌کننده‌ی زنجیره‌ای خواهند بود که مخالفان نظام به قصد مبارزه با امام‌گرایی و مبارزه با بازگرداندن جامعه به سنت و سیره‌ی حضرت امام خمینی(ره) آن را به جنبش درآورده‌اند.
براستی چه کسانی مخاطب سخنان هشدار آمیز امروز رهبر معظم انقلاب هستند؟ هنگامی که مقام معظم رهبری جامعه را از عقوبت الهی ایجاد فضای بی بندو باری علیه دولت احتراز داده و می فرمایند که:"تفضلات و رحمت الهی تا زمانی است که ما مراقب گفتار، رفتار، و عملکرد خود باشیم." قطعا مخاطب ایشان را باید در میان کسانی جست که از یک سو تابلوی اعتقاد به اصول را بر دوش می کشند اما از سوی دیگر به فضای بی بند وباری در اظهار نظر علیه دولت دامن می زنند.
در واقع مخاطب هشدار امروز رهبرمعظم انقلاب ، اصولگرایانی هستند که "کاتولیک تر از پاپ " شده و بنا دارند در اصولگرایی از رهبری انقلاب هم سبقت بگیرند و با ادعای اصولگرایی به تخریب دولت بپردازند.
برای شناسایی مخاطبان هشدار امروز رهبری، کافی است برخی نطقها ، یادداشت های روز، تیتر های اول،اخبار ویژه و... را در برخی مجالس و محافل و روزنامه ها و سایت های خاص مرور کنیم تا دریابیم چه کسانی به فضای بی بند و باری در حرف زدن و اظهارنظر علیه دولت دامن زده اند.پایبندی به هشدار امروز رهبرمعظم انقلاب معیار اصولگرایی است.آن دسته از مدعیان اصولگرایی که طی هفته های اخیر بر طبل تخریب دولت کوفتند اکنون در معرض "محک" ولایتمداری قرار دارند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. / ایرنا/