آغاز بکار سایت خبری تحلیلی (( مسیر)) در کرمان

سایت خبری تحلیلی (( مسیر)) در استان  کرمان آغاز به کار کرد .


به گزارش کرمان نیوز در بخش معرفی این سایت که از ۲۰ آبان ماه مصادف با ولادت امام رضا (ع) آغاز به کار کرده است آمده است : 

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم

    اللهم صلی علی محمد و آل محمد

آنچه که هم اکنون در فضای مجازی اینترنت پیش روی شما است اولین حوزه خبری تحلیلی ویژه استان کرمان با نام « مسیر » است.

سایت مسیر در تاریخ 20 آبان ماه 1387و همزمان با میلاد حضرت رضا ( علیه السلام ) رسما" وارد فضای وب شده است و هدف آن نیز برداشتن گام های اطلاع رسانی و فرهنگی نوین، جدی و اثرگذار با استفاده از ابزار رسانه در فضای عمومی استان کرمان و در گام بعدی کشور و منطقه است.

« مسیر» اعتقاد دارد آنچه که امروز با به کار بردن عبارت « فضای عمومی استان کرمان» به اذهان متبادر می شود فضایی است که به شدت نیاز به نگاه ویژه ای در بحث اطلاع رسانی و توجه به کمبودهای موجود در این مقوله دارد.

سایت خبری تحلیلی مسیر همچنین بر خود فرض می داند تا به وسیله این پیام، خط مشی ها، اصول و دیدگاه عمومی خود را در راستای اهدافی که در بحث اطلاع رسانی مدنظر دارد به استحضار مخاطبان خود و جوانان عزیز برساند.

1_ محدوده تلاش ها و فعالیت های رسانه ای و فرهنگی « مسیر » قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، فقه و اصول دین اسلام و منویات مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای ( دامت برکاته) است و مسیریان تلاش می کنند به توفیق الهی هرگز در راه رسانه ای خود از این حدود و مرزها گذر نکنند چه اینکه بر خود نیز واضح می دانند که عبور از این مفاهیم چیزی نخواهد بود بجز بی تفاوتی به خون شهدا، آرمان های انقلاب اسلامی ایران و خواست های مردم و مسئولان شریف کرمان زمین.

2_ حوزه خبری تحلیلی مسیر در تلاش رسانه ای خود مشی تأثیرگذاری را بویژه مدّ نظر قرار داده است و بر خود لازم می داند که در هر مطلبی که در سایت مسیر منتشر می شود نهایت تلاش خود را برای تأثیرگذاری و پیگیری مطالب قرار گرفته بر روی خروجی خود انجام دهد.

3_ مدیران حوزه خبری تحلیلی مسیر و اعضای شورای سیاست گذاری این حوزه در کار رسانه ای خود 5 مقوله دقت خبری، راستگویی و امانتداری، پرهیز از جنجال بی مورد، مصلحت اندیشی مدبرانه و حقیقت خواهی برای مردم شریف و نجیب استان کرمان را به ویژه مدنظر خود قرار داده اند و سعی می کنند تمامی این 5 مقوله را در تمامی اخبار و مطالب منعکس شده خود متبلور نمایند.

4_ مشی اطلاع رسانی مسیر با 3 اولویت پوشش اخبار استان کرمان، اخبار کشور و اخبار سایر کشورهای جهان تعریف می شود. بدیهی است که سایت مسیر در مشی خود، پوشش دادن به اخبار و مطالب استان کرمان را در صدر اولویت کاری خود قرار می دهد.

5_ پایگاه اینترنتی مسیر سعی کرده است در مسئله انتقاد نگاهی معقولانه، مدبّرانه و در عین حال عدالتخواه و تیزبین داشته باشد. مسیریان با عنایت به برکاتی که در بحث انتقاد متبلور می دانند و با سرمشق قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری خطاب به مدیران دولتی در مقاطع مختلف مبنی بر توجه به مسئله انتقاد و ضرورت برخورد صحیح با آن؛ همواره سعی خواهند کرد به مسئله انتقاد در مواقع لزوم پرداختی جدی داشته باشند.

6_ حوزه خبری تحلیلی مسیر خود را وامدار هیچ گروه و جناح سیاسی خاصی نمی داند و در انعکاس اخبار و مطالب خود نیز مشی عدالتخواهی، حقیقت جویی و اطلاع رسانی را مدنظر قرار داده است.

و حرف آخر

آرمان مسیر این است که مردم شریف و مسئولان خدوم استان کرمان در تمامی نقاط این پهن دشت کویری به این احساس دست یابند که در دنیای مرموز و پر فراز و نشیب رسانه؛ حوزه ای خبری و تحلیلی به نام « مسیر » دارند که متعلق به خودشان، منعکس کننده حالِ وقت استان کرمان، پیام رسان صحبت های مردم، نمایی از خدمات مسئولان و چشمی تیزبین در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی استان کرمان است. 

 

این سایت با آدرس زیر قابل دسترسی است : 

http://www.masirnews.ir