جدیدترین جنایات صدام در کشتار اسرای ایرانی

یک افسر ارشد گارد ریاست جمهوری عراق در بازجویی اخیر خود با اعتراف به شکنجه با سوزاندن، قطع اعضای بدن و کشتار هزار اسیر ایرانی گوشه‌ای دیگر از جنایات صدام معدوم علیه ملت ایران را فاش کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عراق، "علی البغدادی" محقق و کارشناس عراقی با اعلام این مطلب گفت: این افسر بعثی از جلادان ماشین جنایت جنگی صدام علیه مردم عراق و ایران است که در پرونده خود اوراق سیاه بسیار زیادی دارد.
البغدادی افزود: فرد دستگیر شده سرهنگ "عبدالرشید الباطن" نام دارد و بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق در جنگ علیه ملت ایران بوده است.
وی گفت: این سرهنگ بعثی بخوبی به زبان فارسی و فرهنگ و تاریخ ایران مسلط است و قبل از شروع جنگ تحمیلی علیه ایران توسط استخبارات(اطلاعات) ویژه عراق و صدام برای تحصیل زبان فارسی به تهران اعزام می‌شود.
البغدادی تصریح کرد: سرهنگ عبدالرشید در بهار 1975 میلادی (اوائل دهه پنجاه شمسی) در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده است و با شروع جنگ و تجاوز بعثی‌ها به ایران ماموریت می‌یابد اسرای ایرانی خط مقدم جبهه‌ها را بازجویی و از آنان کسب اطلاعات کند.
این پژوهشگر عراقی تأکید کرد: این افسر بعثی عراقی که چند بار مستقیماً به صدام معدوم گزارش داده است، به خاطر جنایات جنگی بی شمار خود به دریافت مدال و نشان از سردار نگون بخت قادسیه نائل شده است.
البغدادی افزود: عبدالرشید در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است که به دستور فرماندهان ارشد ارتش و بویژه گارد ریاست جمهوری که از صدام دستور مستقیماً داشتند، بیش از هزار اسیر ایرانی را کشته‌ است.
وی افزود: این جنایتکار جنگی در جریان بازجویی‌های خود اعتراف می‌کند که اسرای ایرانی را قبل از به شهادت رساندن شکنجه‌های شدید می داده است. بطور مثال وی در خصوص یک اسیر ایرانی که بر اثر اصابت مین پایش را از دست داده بود می‌گوید زمانی که این اسیر را بازجویی می‌کردم به علت مقاومتش شروع به قطع انگشتان دستانش نمودم پس از قطع هر انگشت و به فاصله هر دو دقیقه پس از قطع محل قطع شده را با فندک می‌سوزاندم تا اینکه تمام انگشتانش را بریدم اما مقاومت حیرت آور او که بسیار جوان هم بود، مرا خشمگین ساخت و با اره پای او را نیز قطع کردم اما این اسیر ایرانی هیچ اطلاعاتی نداد.
این جنایتکار جنگی که در پرونده‌اش کشتار و اعدام‌های فجیع شیعیان و اکراد عراقی نیز دیده می‌شود، در 22 سپتامبر 1985 و در سال پنجم جنگ نیز در یک قتل عامل اسرای ایرانی 22 رزمنده جمهوری اسلامی ایران را که همگی زیر 20 سال سن داشتند با شلیک تیر خلاص بر سرشان به شهادت می‌رساند در حالیکه این اسیران همگی دستهایشان بسته بوده و قربانی وحشیگیری این جنایتکار جنگی شده‌اند.
البغدادی در ادامه افزود: جنایات عبدالرشید الباطن در سال‌هایی به دستور صدام روی می‌داده است که رژیم منفور بعث مورد حمایت‌های آمریکا، شوروی و کشورهای مدافع حقوق بشر اروپایی قرار داشته است.
وی از قول این جنایتکار بعثی می‌گوید: سرهنگ عبدالرشید تایید می‌کند که صدام در اعدام بیش از 450 اسیر ایرانی مستقیماً و به اتفاق گروهی از همراهان همیشگی خود در تیم حفاظتش دست داشته است.
این کارشناس به نقل از این جنایتکار بعثی می‌افزاید: بر روی برخی از اسرای تیر باران شده آهک یا مواد شیمیایی یا اسید می‌پاشیدم تا اثری از آنها باقی نماند.
البغدادی به نقل از این بعثی جنایتکار تصریح می‌کند که وی در بازجویی‌های خود اعتراف کرده است که تا آنجا که در جریان بوده ماشین جنگی جنایات صدام معدوم 6 هزار اسیر ایرانی را به شکل فجیعی به شهادت رسانده است.