تجلیل از 38 دانشجوی نخبه بسیجی دانشگاههای استان کرمان

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانشجویان و فرزندان بسیجی در استقلال، آزادی و تثبیت نظام نقشی اساسی داشته‌اند.


سردار روح ا...  نوری 21 آذر ماه  در جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی، شاهد و ایثارگر استان کرمان افزود: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی آمریکا در ایران نشان داد که دشمن مصمم به پرداخت هزینه‌های سنگین برای شکست و توقف انقلاب اسلامی ایران است.

وی که در تالار ولایت دانشکده شهید چمران کرمان سخن می گفت افزود : هم‌اکنون تمامی ملتهای جهان نگاهشان به فرزندان انقلاب و به خصوص بسیجیان ما است.

او افزود: ملت ایران با استقامت در برابر تمامی توطئه‌های دشمنان با سرعت، همت و قدرت خود را به قله‌های افتخار در بین سایر ملل جهان خواهد رساند.

مدیرکل پژوهش و فناوری مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته محیطی کرمان هم در این آیین گفت: رشد و بقا در دنیای پرشتاب علم و دانش نیازمند حرکت با سرعت در جهت کم کردن فاصله خود با علم روز و کشورهای پیشرفته است.

دکترامین باقی‌زاده اظهار داشت: با بسیج و جهاد علمی می‌توانیم فاصله‌های موجود را برطرف سازیم و از کشورهای تولیدکننده علم و دانش روز باشیم.

وی گفت: تولید علم محض و علوم کاربردی از اولویتهای مورد توجه برای پیشرفت در کشور است.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان هم در سخنانی  هدف‌از برگزاری این جشنواره را حمایت از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی و نیز تجلیل از دانشجویان پژوهشگر ممتاز عنوان کرد.

محمدعلی خدادادپور افزود: تقویت بنیه علمی دانشجویان و شناسایی و حمایت دانشجویان نخبه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

وی گفت: از مجموع ۱۸۶اثر رسیده به مرحله داوری این جشنواره ۳۸اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شده‌اند.

او ادامه داد:آثار این جشنواره در قالب مقالات علمی، طرحهای پژوهشی، اختراع و ابتکار، المپیاد و تالیف کتب ارایه شده‌اند.

حسین عامری ، دبیر این جشنواره نیز گفت : این جشنواره با شعار جنبش نرم افزاری ، شکوفایی و نواوری علمی ، فرهنگ و تفکر بسیجی برگززار می شود .

او افزود : نفرات برتر به مرحله کشوری راه یافته اند و  از برگزیدگان مرحله کشوری اوایل دی ماه طی مراسمی با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهد شد .

گفتنی است در این مراسم جمع کثیری ازاساتید و  روسای دانشگاهها  و مراکز آموزش عالی استان , رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ، رئیس سازمان ملی جوانان استان ، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان حضور داشتند .