متصرفان تاغ زارهای رفسنجان منتظر برخورد جدی باشند

رئیس منابع طبیعی رفسنجان از کاهش چشمگیر تصرفات ارضی ملی خبر داد و گفت: با متصرفان غیر قانونی تاغ زارهای اطراف شهرستان به شدت برخورد خواهد شد.


عباس گلچین در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: میزان تصرفات اراضی ملی از ابتدای امسال در رفسنجان 66 هکتار بوده است که در این خصوص 43 فقره پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

وی با اشاره به کاشت جنگلهای دست کاشت طاق برای تثبیت شنهای روان در سال جاری افزود: در سالهای اخیر عده ای نزدیک به چندین هکتار از جنگلها را تخریب و مورد تصرف قرار داده اند که درحال پیگیری قانونی این موارد هستیم.

گلچین افزود: در هفته های اخیر نیز این افراد سود جو چندین هکتار از این جنگلها را مورد قلع و قمع قرار داده اند که بلافاصله با ماموران یگان حفاظت روبرو شدند و با هماهنگی دادستان دستور توقیف دستگاههای آنان از قاضی گرفته شد و مورد پیگیری قضایی قرار گرفته اند.

وی با هشدار به افراد سودجو که قصد تصرف اراضی ملی را دارند، گفت: عزم ویژه ای برای برخورد شدید با این گونه تخلفات در شهرستان وجود دارد و در خصوص استرداد زمین های تملک شده نیز با جدیت پیگیری های لازم انجام می شود.

رئیس منابع طبیعی رفسنجان عنوان کرد: ما معتقدیم اراضی ملی متعلق به تمام افراد جامعه است و امانتی است که باید تمام تلاش خود را در حفظ و نگهداری آن انجام دهیم.

وی افزود: تخریب جنگلهای طاق زار خیانت نسبت به اموال دیگران است و یگان حفاظت محیط زیست با جدیت با این افراد متخلف برخورد خواهد کرد.