متن کامل قطعنامه ۲۲ بهمن

در پایان راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن، قطعنامه ای در 12 بند قرائت شد که در آن تاکید شده است: حضور هوشیارانه و پایداری مردم در مقابله با حوادث تهدیدها و توطئه ها رمز اقتدار روز افزون ایران اسلامی است.


متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الم تر کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه اصلها ثابت و فرعها فی السمائ توتی اکلها حین باذن ربها و یضرب الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون»

ملت سرافراز ایران اسلامی با الهام از قرآن کریم، سنت شریف نبوی(ص) و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج)، پرنشاط و مقتدر، سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خویش را پشت سر می‌گذارد و با حضور یکپارچه و تاثیرگذار در آیین‌های یوم الله بیست و دوم بهمن، بهار آزادی و آزادگی، با اتکال به حضرت حق جل و اعلی، باورمند و امیدوار به افقی روشن‌تر، به استقبال چهارمین دهه از تاریخ نوین این سرزمین کهن می‌رود.

گذشت سی سال از حیات با برکت انقلاب ملت مسلمان ایران، ریشه های این شجره طیبه را به اذن پروردگار عزیز و مقتدر، در قلوب آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان سراسر جهان مستحکم کرده است و پیام‌های نوین عظیم‌ترین انقلاب مردمی جهان هر روز بیش از پیش دل‌های شیفتگان حق و حقیقت را مجذوب خود می‌سازد.

اکنون، سی سال از ظهور ظفرمند معمار کبیر انقلاب اسلامی، ماندگار ترین چهره تاریخ معاصر جهان، می گذرد؛ اما یاد الهام بخش و حماسه‌آفرین این حکیم جاودانه، چون بهمن 1357، فکر و دل همه ایرانیان را با هر سلیقه و دیدگاه سرشار از عدالت طلبی، ظلم ستیزی آزادی‌خواهی و پیشرفت ساخته و بی تردید یاد آن رهبر عزیز در دل و جان این ملت، جاودانه و زنده خواهد ماند.

تداوم رهبری مدبرانه و مقتدرانه کشتی انقلاب از دریای پرتلاطم حوادث، این واقعیت را دگر بار آشکار می‌سازد که تقدیر الهی، هدایت این انقلاب عظیم را بعد از عروج روح خدا، به بزرگمردی سپرده است که کلام و نگاه و تدبیرش همان کلام نگاه و تدبیر خمینی رضوان الله تعالی علیه است.

ملت انقلابی ایران در مراسم سی امین سالگرد پرشکوه انقلاب اسلامی و در سال نوآوری و شکوفایی، به پاس کرامت و عنایات بی‌پایان پروردگار و به شکرانه سی سال زندگی عزتمند و پرافتخار، به درگاه خداوند مهربان، سجده شکر به جا می‌آورد و در پایان راهپیمایی سراسری و حماسی خود ضمن تجدید پیمان راستین با امام راحل عظیم الشان، شهیدان گرانقدر و رهبر فرزانه انقلاب، مواضع خود را به این شرح اعلام می دارد:

1. استقلال بی‌نظیر، عزت و عظمت روز افزون، تاثیرگذاری انکارناپذیر در تحولات منطقه و جهان، پیشرفتهای تحسین برانگیز در تمامی عرصه‌ها از واقعیاتی است که در سه دهه اخیر، نظام جمهوری اسلامی ایران را به مثابه الگوی نوین در کانون توجه ملت‌های منطقه و جهان قرار داده است. این برکات و دستاوردهای پرافتخار و غرورآفرین که با اتکای اصولی به دو عنصر اسلامیت و جمهوریت پدیده آمده است نشان می‌دهد که راه ملت مومن، مصمم و استوار ایران، تنها راه نجات جوامع اسلامی برای حل مشکلات موجود بوده و نظریه حکومتی امام خمینی(ره)، مبتنی بر اصل ولایت فقیه که در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی تحقق و عینیت یافته، تنها دکترین راهگشا برای دستیابی به عزت شرف پیشرفت و افتخار است.

2. ما ملت مسلمان ایران عمیقا معتقدیم؛ وحدت اسلامی و اتحاد ملی چون سی سال اخیر، ضامن و زمینه ساز استمرار حرکت شتابنده کشور به سمت تحقق اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است از این رو انسجام اسلامی وحدت و همنوایی ملی را مهمترین ضرورت دهه چهارم انقلاب دانسته و همه مسئولان و صاحبان سلایق و دیدگاه‌های مختلف را به تلاش هر چه بیشتر برای تعمیق وحدت و همدلی فرا می‌خوانیم.

3. به فضل الهی و در پرتو تدابیر راهبردی نظام اسلامی، به رغم همه توطئه‌ها اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی و نفوذ هدایتگر و الهام‌بخش آن در جهان اسلام و مناطق حساسی چون خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین، حتی مورد اذعان دشمنان قسم خورده این سرزمین نیز قرار گرفته است. ملت ایران، موج اسلام‌خواهی و بیداری روزافزون جوامع اسلامی و دیگر جوامع بشری را تجلی حقیقی صدور انقلاب دانسته و با تاسی به امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ادامه حمایت از مظلومان و ستم دیدگان و نهضت‌های رهایی بخش در جهان پای می‌فشارد.

4. ملت بالنده و فهیم ایران با شعار «ما می‌توانیم»، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امیدآفرین سی سال اخیر در عرصه‌های علمی، فناوری، پزشکی، دفاعی و علوم بنیادی به ویژه پرتاب موفقیت‌آمیز اخیر ماهواره ملی امید را نتیجه تاسی به مبانی سعادت‌بخش اسلام ناب محمدی(ص)، رهنمودهای حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری(دام ظله العالی)، اعتماد به نفس ملی، تکیه بر هوش و استعداد ایرانیان، برنامه‌ریزی مسئولان و تلاش تحسین برانگیز دانشمندان و متخصصان، به ویژه نخبگان جوان کشور دانسته و از همه تلاشگران عزیز و خادمان صدیق نظام برای ارتقای سطح علمی کشور صمیمانه تقدیر و تجلیل نموده و بار دیگر بر حقوق مسلم کشور مبنی بر دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز تاکید می‌نماید.

5. ملت خداجوی ایران، ضمن محکوم کردن موج جدید توطئه‌های تفرفه‌افکنانه مذهبی و قومی در جهان اسلام، بر ضرورت توجه جدی به هشدارهای مکرر و هوشمندانه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب تاکید نموده و از روسای متعهد کشورها، علما، اندیشمندان، نخبگان و رسانه‌های جهان اسلام، خواستار آن است که به حکم وظایف اسلامی و انسانی خود، با این توطئه‌ها به نحو مسئولانه و موثر مقابله کرده و حفظ تداوم وحدت میان شیعه و اهل سنت و همه فرق را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

6. هیئت حاکمه آمریکا، به عنوان سردمدار استکبار و استبداد جهانی، در سی سال اخیر، از هیچ تلاشی برای مقابله با اسلام و تضعیف جمهوری اسلامی و ملت ایران فروگذار نکرده و از همین رو به تعبیر حضرت امام راحل(ره) در فرهنگ و ادبیات ملت ایران به درستی شیطان بزرگ شناخته شده و اینک با ناکامی و نومیدی حکومت آمریکا در مقابله با ملت ایران و شکست فاحش در حوادثی نظیر اشغال عراق، افغانستان و لشکرکشی، تجاوز و مداخله در خاورمیانه و به دنبال نفرت روز افزون ملت‌های جهان از تفرعن و سلطه‌طلبی آمریکا، سرانجام سیاستگذاران و سیاستمداران جدید آن وادار به شعار تغییر شدند. ملت ایران ضمن تاکید بر مراقبت و مقاومت ملی در مقابل هر گونه توطئه‌های سخت و نرم، هوشیارانه هرگونه تغییر واقعی و نه شعاری در سیاست‌های ظالمانه شیطان بزرگ را زیر نظر گرفته و بر این باور است که شعار تغییر تنها با پایان بخشیدن به اشغال و تجاوز و زورگویی در منطقه و جهان و با به رسمیت شناختن کامل حقوق مسلم ملت ها و ملت شریف ایران از جمله حقوق هسته ای و آزادسازی سرمایه های ایران و رفع هر گونه تحریم و تهدید و فشار سیاسی تحقق خواهد یافت.

7. مردم غیور ایران اسلامی همچنان که در این سی سال تاکید کرده است آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم  فلسطین از چنگال اسرائیل غاصب را آرمانی الهی دانسته و قدرت فزاینده مقاومت اسلامی در شکست ارتش صهیونیستی و حامیان آن در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه را نشانه امدادهای الهی در تحقق این آرمان مقدس می‌داند و درود خالصانه همه آزادیخواهان را به مردان مومن و مقتدر مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین به ویژه دولت قانونی و مردمی آقای اسماعیل هنیه نثار می کند و ضمن تداوم حمایت همه جانبه از آنان و تقدیر از حمایت افکار عمومی جهانی، مواضع ذلیلانه برخی از سران کشورهای عربی در قبال فجایع اخیر غزه را محکوم می‌نماید.

8. ملت مسلمان ایران که خود از قربانیان تروریسم بین‌المللی است، رویکرد جدید اتحادیه اروپا در حذف گروهک تروریستی خائن و جنایت پیشه منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی را شدیدا محکوم نموده و بر تغییر سریع این موضع غیرانسانی تاکید می‌نماید.

9. ملت دوراندیش و مبارز ایران که در طی سه دهه گذشته همواره آماج هجمه‌های رنگانگ فریبکارانه جبهه استکبار و توطئه‌های رسانه‌ای آنها بوده است، اینک در آغاز دهه چهارم انقلاب بر ضرورت پیام‌رسانی در حقانیت انقلاب اسلامی و دفاع هنرمندانه از ارزش‌ها و مجاهدت‌های ملت سلحشور برای روشنگری افکار عمومی جهان تاکید و از رویکرد جدید رسانه ملی در شناساندن ابعاد انقلاب اسلامی تقدیر می نماید.

10. حضور هوشیارانه و پایداری مردم در مقابله با حوادث، تهدیدها و توطئه‌ها، رمز اقتدار روز افزون ایران اسلامی است. این حضور تعیین کننده که تجلی مردم سالاری دینی است، به برکت فهم عمیق ملت، وفاداری آنان به اصول و آرمان‌های انقلاب و امام راحل و پیروی از رهنمودها و تدابیر مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه‌ای(دام ظله العالی)، در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دفاعی ادامه خواهد داشت. از این منظر انتخابات ریاست جمهوری سال 1388، به عرصه پرشور دیگری از حماسه و اراده ملت در تعیین سرنوشت خود تبدیل خواهد شد و حضور گسترده و یکپارچه مردم در این رویداد مهم، معنای حقیقی مردم‌سالاری دینی را بار دیگر جلوه‌گر خواهد کرد.

11. ملت ایران اسلامی سی سال هویت اقتدار و عزت خود را مرهون اخلاص و جانبازی‌های ایثارگران گرانقدر و مجاهدان راه حق و حقیقت و خانواده معظم شهدا دانسته و در آغاز دهه چهارم انقلاب، ضمن تجدید عهد با آرمان‌های شهدای والامقام، بر لزوم قدرشناسی مستمر از این عزیزان تاکید نموده، خود را مدیون فداکاری‌ها و جانفشانی‌های آنان می‌داند.

12. ملت رشید ایران، صعود پرافتخار به قله‌های عزتمند، دهه چهارم انقلاب اسلامی که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری (دام ظله العالی)، دهه عدالت و پیشرفت است را مستلزم برنامه‌ریزی اصولی، توجه جدی به محرومان و مستضعفان جامعه، تحقق عدالت اجتماعی در همه زمینه ها دانسته و ضمن تشکر از خدمات ارزنده دولت خدمتگزار، بر تلاش گسترده قوای سه گانه و همه ارکان نظام برای اجرای صحیح سیاست‌های ابلاغی برنامه پنجم توسعه از سوی معظم له در چارچوب سند ممتاز چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی تاکید می‌نماید.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته