متن کامل سخنان رییس جمهور در ۲۲ بهمن
 
رییس جمهوری اسلامی ایران در جشن سی امین سالگرد انقلاب اسلامی اعلام کرد که ملت ایران یک ابرقدرت حقیقی، صالح، عدالتخواه و دوست همه ملت های جهان است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه ملت ایران از تغییرات حقیقی استقبال می کند، خطاب به دولت جدید آمریکا اظهار داشت: ملت ایران آماده گفت و گو در فضای عادلانه و احترام متقابل است.

دکتر احمدی نژاد گفت: دولت جدید‌ آمریکا اعلام کرده است که می خواهد تغییر ایجاد کند و مسیر گفت و گو را در پیش بگیرد.
وی اضافه کرد: بسیار روشن است که تغییر واقعی باید بنیادین و نه تاکتیکی باشد. روشن است که ملت ایران از تغییرات حقیقی استقبال می کند .
احمدی نژاد تصریح کرد: ملت ایران آماده گفت و گو است اما گفت و گو در فضای عادلانه و بر اساس احترام متقابل.
وی افزود: گفته اند که می خواهند با تروریسم مبارزه کنند، ملت ایران 30 سال است که با تروریسم در حال مبارزه است .اگر واقعا می خواهید با تروریسم مقابله کنید بیایید با ملت ایران که بزرگترین قربانی ترورریسم است، همکاری کنید تا تروریسم ریشه کن شود.
رییس جمهوری اظهار داشت: ما می توانیم آدرس لانه های تروریسم را در برخی کشورهای اروپایی و منطقه تحت اشغال رژیم اشغالگر قدس و برخی کشورهای دیگر که اتفاقا روابط خوبی هم با شما دارند، به شما بدهیم . گرچه بعید می دانیم شما اطلاع نداشته باشید.
احمدی نژاد گفت: اگر می خواهید ریشه تجاوز و کشتار خشکیده شود، بیایید با هم، عوامل اصلی چند جنگ اخیر در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را محاکمه و مجازات کنیم.
رییس جمهوری افزود: همه می دانند که عوامل جنگ فقط به صدام خلاصه نمی شود . بعد از حمله دولت آقای بوش تا کنون حدود یک میلیون نفر کشته و چند میلیون نفر آواره شده اند.
احمدی نژاد تاکید کرد: برای ریشه کنی ناامنی باید عوامل این کشتار از جمله شخص آقای بوش و همراهان و دولت اقای بوش محاکمه و مجازات شوند.

** مقایسه قبل و بعد از انقلاب
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با مقایسه جایگاه علمی ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: قبل از پیروزی انقلاب ، ملت با فرهنگ و متمدن ایران از حداقل علم و مقدمه علمی که باسوادی است، محروم بود.
احمدی نژاد یادآور شد: در بخش علمی ، همه می دانند ملت ایران که صدها سال مرجعیت علمی جهان را به عهده داشت به واسطه سلطه استعمار و حضور دولت وابسته به غرب، آنچنان از قافله علمی عقب افتاد که در هیچ یک از مناسبت ها و مراجع و رتبه بندی های جهان، جایگاه قابل توجهی نداشت.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب ، ملت با فرهنگ و متمدن ایران از حداقل علم و مقدمه علمی که باسوادی است، محروم بود. نرخ باسوادی در کشور ما کمتر از 50 درصد بود و امروز به لطف انقلاب بالای 86 درصد ملت باسواد هستند.
احمدی نژاد گفت: در سال 57، مجموعه تعداد دانشجویان کشور 176 هزار نفر بود و در سال 83، دو میلیون و 165 هزار و در سال 87 ، سه میلیون و 572 هزار است که هم حرکت رو به بالا و هم سرعت روز افزون را نشان می دهد.
رییس جمهوری اظهار داشت: قبل از انقلاب، اکثر بیماران ما به خارج از کشور اعزام می شدند .در همین تهران، هزاران پزشک خارجی مشغول مداوا بودند در حالیکه پایه و مکتب اصلی پزشکی متعلق به ایران است اما امروز ما واردات بیمار داریم و ایران به یکی از مراکز اصلی مراجعه بیماران برای مداوا تبدیل شده است.
احمدی نژاد افزود: داروهای پیچیده و پیشرفته برای درمان امراض پیچیده در ایران ساخته می شود،برای بیماری ام.اس، ایدز، زخم دیابتی ، ترمیم ضایعات نخاعی.انواع عمل جراحی قلب و مغز در همه استان ها انجام می شود. پیوند اعضای حساس و مهم بدن حتی کبد به راحتی در ایران انجام می شود.
احمدی نژاد اضافه کرد: در سلولهای بنیادین و نانوتکنولوژی جزء چند کشور اول جهان هستیم.
رییس جمهوری گفت: در سال 57 در زمینه مقالات چاپ شده در مجلات معتبر جهانی 398 مقاله بود، در سال 83 سه هزار و 855 مقاله و در سال 87 بیش از 20 هزار مقاله از دانشمندان ایران به چاپ رسیده است.
وی افزود: اختراعات ثبت شده قبل از پیروزی انقلاب 841 مورد، در طول برنامه سوم توسعه 4 هزار و 860 مورد و در برنامه چهارم توسعه بیش از 20 هزار اختراع در کشور ما ثبت شده است .

** ضرورت محاکمه سران رژیم صهیونیستی شد
رییس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به غرب گفت: اگر می خواهید جنایات ریشه کن شود، بیاید در کنار ملت ایران و سایر ملت ها با هم، سران جنایت کار صیهونیستی را محاکمه و مجازات کنیم.
احمدی نژاد افزود: اگر می خواهید واقعا با توسعه سلاح اتمی و کشتار جمعی مقابله کنید، باید در کنار ایران قرار گیرید تا راه درست را به شما معرفی کند.
وی با بیان این که واقعا سلاح کشتار جمعی و اتمی تهدید جدی است و باید برچیده شود اظهار داشت: ملت ایران زحم خورده از سلاح اتمی و کشتار جمعی است، روشن است که اقدامات انجام شده تا امروز برای برچیده شدن سلاح اتمی کارساز نبوده و آنها اگر علاقمندند این سلاح ها برچیده شود باید به روش های منطقی و عادلانه گردن نهند.
رییس جمهوری با اشاره به سیاست های دولت امریکا گفت: به آنها گفتیم رفتار شما در عراق غلط است، گوش نکردند تا این فجایع در عراق به وجود آمد و آن خفت و سرافکندگی را برای آقای بوش به بار آورد.
وی گفت: سران کشورها اگر واقعا می خواهند امنیت واقعی برپا شود، بیایند با هم اساس ساختار شورای امنیت را که ریشه ظلم و تبیعض بوده و از برقراری امنیت ناتوان است، اصلاح و عدالت را در آنجا برپا کنیم.
رییس جمهوری با بیان این که این تحول نیازمند تغییر اساسی در نگاه و رفتار است گفت: ما امیدواریم که این اتفاق بیافتد، دنیا علاقه ندارد که دوران تاریک آقای بوش تکرار شود ما حتی نمی خواهیم ملت آمریکا نیز بدنام و سرافکنده باشد.
احمدی نژاد سرنوشت بوش را آیینه عبرت برای همه کسانی دانست که در سر آرزوی سلطه بر جهان و تحمیل خود بر ملت های دیگر دارند.
وی گفت: صد البته اگر کسانی به دنبال تکرار آن تجربه حتی با روش های دیگر باشند بدانند که سرنوشتی به مراتب بدتر از بوش در انتظار آنها خواهد بود.
رییس جمهوری با بیان این که ملت ایران دوست ملت های منطقه و دولت های منطقه است اظهار داشت: گر چه ایران یک قدرت بزرگ است اما برادر ملت ها است بویژه ملت های منطقه؛ امروز به فضل الهی ملت ایران با ملت های منطقه روابط دوستانه و برادرانه دارد.
احمدی نژاد با بیان این که دشمنان این روابط را نمی پسندند اظهار داشت: آنها اصرار دارند با برخی تهدیدها و اقدامات و رفتارها برخی از دولت های منطقه را در برابر ملت ها قرار دهند و آنها را در ذهن ملت ها خوار و ذلیل کنند.
وی تاکید کرد من دوستانه و برادرانه به آنها نصیحت می کنم که آنها در دوران اول انقلاب در دوران جنایات صدام علیه ملت ایران این اشتباه را کردند و بعد پشیمان شدند. البته ملت ایران بزرگواری کرد و هیچگاه به رخ آنها نکشید. برادرانه نصیحت می کنم به نفع شما است که از وسوسه های شیطانی و صهیونیستی و دولت های استکباری بپرهیزید.
رییس جمهوری گفت: اگر همراه ملت های خودتان باشید به نفع شما و به نفع عزت شما است، ملت ایران در کنار شما و پشتیبان شما و حامی شما است. شما باید درخدمت ملت های خود باشید در ماجرای غزه باید در کنار ملت های خود می بودید برخی فریب دشمن و شیطان را خوردند و کاری کردند که دل ملت ها را به درد آورد.
احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد که آنها بیدار شوند و با ملت های خود یکدل شوند و بدانند مسیر خلاف ملت ها مسیر درستی نیست و عاقبتش سرافکندگی است.

** دستاوردهای ملت را به حساب شخصی واریز نکنید
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان این که اصولا افراد، گروه ها و مدعیان در انقلاب نقش چندانی نداشتند، گفت: "هیچ کس نمی تواند دستاوردهای ملت را به حساب شخصی یا گروهی واریز بکند."
احمدی نژاد در ادامه سخنانش گفت:ملت ایران قدرت صالح، عدالتخواه و دوست همه ملت هاست؛ هیچگاه چشمداشتی به سرزمین یا منافع دیگران ندارد؛ بلکه به عکس، همواره یار ملت هاست.
وی افزود: دنیا بداند امروز انقلاب اسلامی در سی امین سال خودش مانند یک جوان 15 ساله پر انرژی و پرنشاط و آرمانی و مانند یک انسان 60 ساله پرتجربه و باتدبیر و مستحکم است.
احمدی نژاد اضافه کرد: ملت ایران، امروز عزیزترین ملت هاست. همه ملت ها پیشرفت های ایران را از خود می دانند و از اخبار ملت ایران شاد می شوند.
وی تصریح کرد ملت ها، ملت ایران را به عنوان الگو پذیرفته اند. این عزت و اقتدار و رفع همیشگی تهدید و این عشق و محبت ملت ها به ملت ایران، جز از ناحیه لطف خدا نیست.
رییس جمهوری گفت: باید خاضعانه و متواضعانه اعلام کنم که همه این پیروزی ها و عزت ها جز لطف ویژه الهی به ملت بزرگ ایران نیست، همه لطف خداست. ملت بزرگ ایران، پشت رهبری عزیز متحد و همدل ایستاد و خدای متعال از ناحیه لطف ویژه خودش، ملت را پیروز کرد.
احمدی نژاد اظهار داشت: باید با افتخار اعلام کنم که پیروزی های ملت ایران مرهون عنایت ویژه امام عصر (عج) است.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد دنیا بداند همه این انقلاب و دستاوردها متعلق به ملت است. رهبری گرانقدر هم از عمق ملت، برای ملت و متعلق به ملت است. این انقلاب به هیچ کس، و به هیچ گروه و فردی بدهکار نیست.
احمدی نژاد افزود: اصولا افراد، گروه ها و مدعیان، در انقلاب نقش چندانی نداشتند. یک ملت بزرگ، با رهبری الهی، بار انقلاب را به دوش کشیدند.
رییس جمهوری اظهار داشت: توده های مردم شهید دادند، ده ها هزار انسان فداکار گمنام ایستادند و فداکاری کردند. همه ملت و اقوام بودند از آذری های عزیز تا کردها ی شریف، تا بلوچ ها و سیستانی های سلحشور، خوزستانی ها و عرب های مومن و ولایی، تا گیلک و طالش و ترکمن، لر و لک و فارس، همه ملت ایران بودند.
احمدی نژاد گفت: در تاریخ ثبت شود هیچ کس نمی تواند دستاوردهای ملت را به حساب شخصی یا گروهی واریز بکند. همه ما خادمان ملتیم و قطره ای از دریای بیکران ملت.
وی افزود: امروز جهان در آستانه تحول و عبور از دوران ماده گرایی، قدرت طلبی و زورگویی است .دورانی که قدرت نظامی و اقتصادی موجب برتری و تسلط حتی حق بودن قدرتمندان می گردید، گذشته است.
وی اضافه کرد: امروز جهان در آستانه ورود به دوران اندیشه، منطق و گفت و گو است. باید با صدای بلند اعلام کنیم دوران سلطه زور و بد اخلاقی به پایان رسیده است و دوران فرهنگ و اندیشه و گفت و گو آغاز شده است و ملت ایران، پیشگام این دوره است.
رییس جمهوری گفت: به فضل الهی، گرایش عمومی به حق و عدالت و ارزش های الهی روز افزون است. ملت ایران! عطر یاس در فضا پیچیده است و ملت ها به سوی انسان کامل و خط امامت و ولایت در حرکتند.

** هیچ عرصه علمی برای دانشمندان ایرانی ممنوعه نیست
رییس جمهوری همچنین گفت: امروز هیچ عرصه علمی برای دانشمندان و جوانان ایرانی ممنوعه یا دور از دسترس نیست.
احمدی نژاد با تاکید بر این که خود باوری علمی در ایران در اوج قرار دارد افزود: پیش از انقلاب در بخش صنعت تولید آلومینیوم 25 هزار تن در سال بود. درسال 83 این رقم 218 هزار تن و در 87 ، 457 هزار تن بوده است یعنی بعد از انقلاب دهها برابر قبل از انقلاب تولید داشته ایم و رشد تولید هم روز افزون است.
احمدی نژاد اضافه کرد: در مس، ذغال سنگ، سیمان و فولاد و کک هم همین منوال وجود دارد.
رییس جمهوری با بیان این که متوسط سرعت سرمایه گذاری در برنامه سوم دو هزار و 200 میلیارد تومان و در برنامه چهارم 12 هزار میلیارد تومان بوده و همین امسال به ارزش 27 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کشور افتتاح شده یا تا پایان اسفندماه افتتاح می شود.
احمدی نژاد با بیان این که در مخابرات یک انقلاب اتفاق افتاده است توضیح داد: در سال 57 مشترکین تلفن 850 هزار نفر بودند و در سال 83 این رقم 25 میلیون و در سال 87 تعداد 69 میلیون مسترک تلفن داشته ایم.
وی با اشاره به رشد شبکه ارتباطی در روستاها اضافه کرد: 4 یا 5 سال قبل یک دستگاه تلفن همراه یک میلیون تومان قیمت داشت یا متقاضی باید سالها در نوبت می ماند اما امروز در کنار دکه ها با 5 و ده هزار تومان می توان تلفن همراه خرید.
به گفته رییس جمهوری برای اولین بار در تاریخ کشور بیمه روستاییان در سال 85 و 86 اجرا شد و 22 میلیون و 500 هزار روستایی تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته اند که البته کار در ابتدای راه است.
احمدی نژاد با اشاره به رشد شتابان مسکن گفت: در سال 80 تا 83 دو میلیون مسکن در
شهرها ساخته شد و در سال 84 تا 87 دو میلیون و 900 هزار مسکن و قبل از 83 سالانه کمتر از 400 هزار مسکن ساخته شده است و بعد از پیروزی انقلاب برای یک میلیون و 800 هزار واحد زمین اختصاص داده شد و در این سه یا چهار سال اخیر یک میلیون و 290 هزار.
وی افزود: در روستاهای کشور طی برنامه سوم سالی 20 هزار مسکن روستایی بازسازی شد و در برنامه چهارم، سالانه نزدیک به 160 هزار مسکن بازسازی شد .
رییس جمهوری مجموعه تولید کشور در بخش کشاورزی در سال های 56 و 57 میزان 24 میلیون تن،در سال 86 رقم 101 میلیون تن عنوان کرد.
وی همچنین به موضوع ساخت سدها اشاره کرد و گفت: تا سال 57 تعداد 19 سد در کشور احداث شده بود که در سال 83 این تعداد به 173 سد و در سال 87 به 211 سد رسید هم اکنون نیز بیش از 170 سد در دست احداث و مطالعه است.
احمدی نژاد ظرفیت نیروگاه های برق نصب شده در کشور را چنین اعلام کرد: سال 57 هفت هزار مگاوات ظرفیت نصب شده وجود داشت که در سال 83 به رقم 37 هزار مگاوات و در سال 87 به رقم 54 هزار مگاوات رسید.
رییس جمهوری در بخش نفت و گاز دو شاخص اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید پتروشمی کشور در سال 57 چهار میلیون تن بود که در سال 83 به رقم 19 میلیون تن رسید و امروز بیش از 45 میلیون تن است.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش نفت به رغم فشار های دشمن در طول سه سال 80 تا 83 رقم 27 میلیارد دلار و 84 تا 87 که دشمن اصرار داشت مانع از بهره برداری از پروژه های نفت بشود رقم 48 میلیارد دلار بود.
احمدی نژاد ادامه داد: رشد اقتصادی کشور در سه سال آخر برنامه سوم 5/5 % (پنج و نیم درصد)و سه سال آخر 5/6%(شش و نیم درصد)بود. یعنی هرچه فشارها بر مردم ایران بیشتر است سرعت نیز بیشتر است.
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود به فعالیت های انجام شده در بخش بخش میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: در سال 57 تعداد مجموع تخت های اقامتی 63 هزار تخت بود و تا 83 تعداد 78 هزار تخت اضافه شد و در سه سال اخیر 103 هزار تخت به قبلی ها افزوده شد.
احمدی نژاد همچنین به مناطق نمونه گردشگری اشاره کرد و افزود: عدد این مناطق قبل از انقلاب صفر است یعنی وجود نداشته است. تا سال 83 هفت منطقه و امسال 914 منطقه نمونه گردشگری تعریف شده و در دست طراحی و سرمایه گذاری است.
به گفته وی 385 روستای هدف گردشگری نیز معرف شده است.
وی تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی از سال 1310 تا 1357 هزار و 623 مورد عنوان کرد و گفت:‌ این رقم از سال 57 تا 83 تعداد 10 هزار اثر و و از 84 تا کنون 12 هزار و 600 اثر ثبت شده است.
وی اضافه کرد: آنها که طی 10 ها سال شعار ملیت و ایرانی می دادند فقط هزار و 600 اثر ملی را ثبت کردند اما بعد از انقلاب بیش از 23 هزا اثر ملی به ثبت رسیده است.
احمدی نژاد همچنین به ثبت دو اثر مهم در فهرست جهانی بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بیستون و 12 معبد مسیحیان ارمنی کشور ثبت شده و در بهار آینده سازه های آبی شوشتر ، بقعه شیخ صفی و بازار تبریز هم به این فهرست اضافه می شود.
رییس جمهوری سرعت حرکت عمرانی در کشور را روز افزون دانست و اظهار داشت: در برنامه سوم و بخشی از برنامه دوم یعنی در طول هشت سال مجموعا 29 هزار و 500 میلیارد تومان کار عمرانی اجرا شد و در چهار ساله برنامه چهارم بیش از 66 هزار میلیارد تومان کار عمرانی شد. فقط در سال 87 تا امروز بیش از 40 هزار پروژه عمرانی با 19 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شده است.
احمدی نژاد افزود: در بخش خصوصی سازی تا سال 84 سه هزار میلیارد تومان واگذاری و تا امروز بیش از 38 هزار میلیارد تومان به آن اضافه شده است، 22 میلیون و 500 هزار نفر سهام عدالت گرفته اند و این عدد تا 42 میلیون نفر جلو خواهد رفت.
وی اظهار داشت که در بخش صادرات غیر نفتی، مراکز فنی و حرفه ای ، اشتغال و اجرای عدالت گزارش ها فراوان است که در فرصت های دیگری به مردم عرضه می شود.
وی افزود: در طول 30 سال همواره در حال حرکت بوده ایم و سرعت حرکت روز افزون بوده است.ملت ایران در همه عرصه ها در حال پیشرفت است از روستا تا شهر، از علم تا فرهنگ و صنعت و کشاورزی و در تمام زمینه ها سرعت روز افزون است و ملت در حال کار و تلاش و پیشرفت است.
وی تصریح کرد البته مشکلاتی داریم و در ابتدای راه هستیم، مشکلات همواره وجود دارد، مهم اراده غلبه بر آن است که در ملت ایران بطور کامل وجود دارد.
رییس جمهوری در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن گفت: می خواهم در محضر شما به یک دستاورد بسیار بزرگ و بی نظیر ملت ایران اشاره کنم و آن عبارت است از عزت یگانه ملت ایران و رفع تحریم همیشگی از سر این ملت و ملت های منطقه.

**‌ دانشمندان ایرانی با پرتاب ماهواره امید حصار تحریم را شکستند
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آزمایش و پرتاب موفقیت آمیز ماهواره تمام ایرانی "امید" به فضا گفت: دانشمندان و جوانان ایرانی با ساخت و پرتاب این ماهواره حصار تحریم های خارجی را شکستند.
احمدی نژاد اظهار داشت: به فضل الهی امروز ملت ایران عرصه انحصاری علمی کشورهای مستکبر را شکسته است.
وی اظهار داشت: پرتاب ماهواره امروز از بلندترین قله های علمی عصر حاضر است که در آن رشته هایی علمی همچون شیمی، فیزیک، الکترونیک، کامپیوتر و رشته های مهندسی به کار گرفته می شود.
وی با بیان این که فناوری پرتاب ماهواره از چهار بخش مهم علمی تشکیل شده است، افزود: ایستگاه پرتاب ماهواره، موشک بالا برنده، ایستگاه زمینی و ماهواره، چهار بخش علمی در پرتاب ماهواره را تشکیل می دهد که به فضل الهی امروز تمام اجرای فناوری این علم به دست دانشمندان و جوانان ایرانی ساخته شده است.
رییس جمهوری با شرح مختصری از چگونگی اجرای این چهار مرحله پرتاب ماهواره امید اظهار داشت: ایستگاه پرتاب ماهواره امروز جز پیچیده ترین فناوری های دنیاست چنانکه باید این ایستگاه به گونه ای متعادل تنظیم شود که پرتاب ماهواره حتی با یکصدم میلمتر انحراف نیز صورت نگیرد.
وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی با وجود مراقبت بدخواهان و میل دشمنان که حتی اجازه ندادند معمولی ترین قطعات این ایستگاه به دست دانشمندان ایرانی برسد، توانستند با موفقیت به راه اندازی این ایستگاه مهم بپردازند.
احمد نژاد بخش دوم پرتاب ماهواره امید را موشک پرتاب کننده ماهواره اعلام و تاکید کرد این موشک باید در جهت خلاف جاذبه زمین حرکت کند که دارای پیچیدگی های بسیار با فناوری های بالاست.
رییس جمهوری تصریح کرد این موشک در حقیقت دو موشک اولیه و ثانویه بوده که موشک اولیه باید در مدت سه دقیقه ماهواره را به فضا برده و بعد از مدتی موشک ثانویه باید با سرعت بالا در حدود 25 هزار کیلومتر و با چند موتور قوی ماهواره را به فضا پرتاب کند. موشک ثانویه دارای جک ها و فنرهای متفاوتی است که با سرعت بسیار بالا ماهواره را به محل معین پرتاب می کند.
وی اظهار داشت: مجموعه این موشک مرحله ای و بالستیک صددرصد با دانش دانشمندان ایرانی ساخته و به فضا پرتاب شد.
رییس جمهوری در بخش سوم فرایند پرتاب ماهواره امید به ایستگاه زمینی دریافت اطلاعات ماهواره اشاره کرد و گفت: دو سال قبل دانشمندان ایرانی یک ماهواره را با مشارکت یک کشور دیگر ساخته و پرتاب کرد. اما بعد مدتی آن کشور اعلام کرد که ماهواره را در فضا گم کرده اما امروز ایستگاه های زمینی ثابت و سیار ماهواره به دست دانشمندان ایرانی ساخته شده و بطور کامل نیز استفاده شده است.
احمدی نژاد در توضیح بخش چهارم پرتاب ماهواره امید نیز گفت: یک ماهواره در یک لحظه در جهت تابش خورشید است و ممکن است در معرض دمای 400 درجه سانتی گراد یا در نقطه مقابل در معرض دمای منفی 40 و 50 درجه سانتی گراد قرار گیرد.
وی با بیان این که جنس ماهواره، ابعاد و دیگر بخش های آن باید به گونه ای باشد که در مقابل دو نقطه دمایی مقاوم باشد اظهار داشت: فناوری ساخت این ماهواره که از فناوری های ممتاز علمی در جهان است نیز بطور کامل مورد استفاده دانشمندان و جوانان ایرانی قرار گرفته و با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید انحصار تحریم های علمی جهانی شکسته شد.

** انقلاب ، استوارتر به راه خود ادامه می دهد
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‌ملت ایران در طول 30 سال گذشته همواره در حال حرکت به سوی قله ها بوده و بر خلاف تصور بسیاری، انقلاب اسلامی ایران اکنون در سال سی امین خود پرنشاط تر و عمیق تر از سال 1357 به راه خود ادامه می دهد.
احمدی نژاد در ادامه اظهار داشت:‌ انسان باید خود را مظهر اسما الهی کند، اسم علم خدا، حکمت، رحمت،‌ رافت، قدرت و کرامت، نور و بصیرت، عدالت و احسان، مهرورزی و پاکی و زیبایی و همه اینها فقط و فقط در تعامل با دیگر انسان ها و ایفای مسئولیت های اجتماعی در کشور و پیوستگی و همراهی با انسان کامل و خلیفه الله از سوی دیگر میسر است.
وی افزود: انسان بدون آرمان های الهی درمانده ، سرگشته و ابتر است ، و انسان کمال جو و آرمان خواه نیازمند راهبر کامل و خلیفه الله است و انسان پیوسته به امام هستی حتما و حتما همواره در حال حرکت و کمال جو و آرمان خواه خواهد بود.
وی تصریح کرد انسانی که خود را بیابد و شان انسانی خود را بشناسد و برآن پافشاری کند تن به پستی و ذلت و سقوط نمی دهد و شکست ناپذیر می شود، ‌رمز شکوفایی و بالندگی پیوستگی با انسان کامل و امام حق است که خدای متعال او را واسطه فیض و رحمت خود قرار داده است. خدای متعال امام را تجلی تام و تمام اسما خود قرار داده است.
رییس جمهوری ادامه داد: در دورانی که با اندیشه مادی و غلبه لذت جویی فردی بر تمام ارزش های انسانی؛ کرامت و هویت انسانی و همه آرمان ها و هدف کمالی و جاودانه بشر را له کرده بودند و با بداخلاقی و کینه ورزی همه احساسات و عواطف پاک بشر و عشق زلال را سرکوب کرده بودند، انقلاب اسلامی آمد و با بازیابی هویت انسانی انسان را زنده کرد، خود انسان ها و توانمندی ذاتی او و راه کمال را در پیوند با خط امام و ولایت به او باز شناساند،
شان و کرامت او را زنده کرد و قدرت حقیقی او را یادآوری کرد.
احمدی نژاد افزود: انقلاب افق نگاه ها را از محدوده تنگ تمایلات مادی و غریزی به دوردست انسانیت و ابدیت معطوف کرد و این یعنی شکوفایی همه استعدادها ،سرزندگی و نشاط ، بالندگی و حرکت، اقتدار و شکست ناپذیری ملت بزرگ ایران.
وی یادآور شد در سنگر امامت انسان مومن از زمین تا آسمان قد کشید و با تکیه بر قدرت لایزال الهی همه موانع را از برابر خود برداشت. از این منظر انسان یعنی تجلی اسما الهی و مجموعه انسان های پاک یعنی تجلی قدرت خدا و قدرت خدا بر همه قدرت ها غلبه خواهد کرد.
رییس جمهوری تاکید کرد انقلاب اسلامی گرچه از ایران آغاز شد و خاستگاه آن دل و اندیشه ملت ایران است، اما متعلق به همه ملت ها و همه انسان ها است. هر کجای عالم دل آماده باشد، ‌پایگاه انقلاب اسلامی است و این انقلاب چون برای انسان ها از دل انسان ها و آرمان های انسان ها است؛ بطور طبیعی جهانی است و جهانی خواهد بود.
وی خطاب به ملت بزرگ ایران و ملت های آزاده جهان گفت: انقلاب برای ملت ایران دستاوردهای عطیمی را به همراه داشته است. علاوه بر استقلال و آزادی بی نظیر و علاوه بر بازیابی هویت ملی، انسانی و الهی و اسلامی، دستاوردهای فراوان دیگری حاصل ایستادگی و حرکت ملت ایران است.
احمدی نژاد یادآور شد ‌در طول این 30 سال ملت ایران همواره در حال حرکت به سوی قله ها بوده است و علاوه بر آن سرعت حرکت ملت ایران هم روزافزون شده است.
وی تصریح کرد اگر در یک مقطع چند ساله با یک سرعتی حرکت کرده است،‌ در مقطع بعدی با سرعت چند برابر به حرکت خود ادامه داده است. اگر در یک مقطع چند ساله با یک سرعتی حرکت کرده است، در مقطع بعدی با سرعت چند برابر ادامه داده است.

** ایران یک ابرقدرت است
رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود در جمع راهپیمایان تهرانی رسما اعلام کرد امروز ملت ایران یک ابرقدرت حقیقی و واقعی است.
احمدی نژاد اظهار داشت: امروز به لطف خدا دانشمندان ایران انحصار علمی استکبار را شکسته و راه رسیدن به قله ها را فتح کرده اند.
وی افزود: دنیا بداند ملت ایران برخلاف مستکبران علم را برای صلح، رفاه و عدالت و برادری می خواهد.
رییس جمهوری در سخنان خود به تهدیدهای دشمن علیه ایران اشاره کرد و گفت: ‌تهدید از ابزار اصلی سلطه دشمن است، آنها آنچنان هیبتی از خود ساخته بودند که فقط تهدید یا صرف فرض تهدید آنها موجب تسلیم ملت ها در برابر خواسته نامشروع آنها می شد.
احمدی نژاد تاکید کرد آنها 27 سال بطور مستمر علیه ملت ایران، تهدید به قطعنامه و ‌تهدید به حمله نظامی کردند. خصوصا در این چند سال اخیر آنها ایران را دائما تهدید می کردند و آرایش نظامی و آرایش حمله می گرفتند.
وی یادآور شد وقتی دوره بوش به منطقه ما لشگر کشی کردند رسما اعلام کردند که اول افغانستان بعد عراق و بعد ایران، ‌آنها چندین بار تهدید به حمله کردند، حتی تجهیزات آوردند و آرایش جنگی گرفتند، هر روز بر طبل جنگ کوبیدند تا جایی که صهیونیست های بی آبرو تهدید به ترور و حمله می کردند و جالب است زمان تعیین می کردند که فلان روز چهار صبح، فلان روز پنج بعد از ظهر،‌ فلان رور 12 نیمه شب و انتظار داشتند ملت ایران تسلیم آنها شود.
رییس جمهوری با بیان این که اکنون چه خبر است و شرایط چگونه و در چه وضعیتی است، تصریح کرد من با صدای بلند اعلام می کنم به فضل و لطف الهی و ایستادگی ملت ایران سایه تهدید برای همیشه از سر ملت ایران برداشته شده است.
در این هنگام سخنان دکتر احمدی نژاد با فریاد های الله اکبر راهپیماییان مورد تایید قرار گرفت.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که "استدلال و منطق خیلی ساده است"،‌ گفت: آنها همه با هم و متحد بودند، آنها جمهوری اسلامی ایران را تحریم اقتصادی کردند، سنگین ترین تحریم اقتصادی تاریخ را اعمال کردند و آن بستن شریان های بانک یعنی همه شریان های اقتصادی بود.
وی افزود: آنها نیروی نظامی آوردند و ایران را تهدید نظامی کردند، آنها خیال کردند می توانند یک ملتی را که خود و قدرت خود را شناخته و پیوسته با ولایت و امامت و خدا است، ‌این ملت را بشکنند.
وی از همه جهانیان سوال کرد: آنها که همه با هم بودند، زورشان به ملت ایران نرسید و ملت ایران اراده خود را بر آنها حاکم کرد؛ حال از این به بعد کدام قدرت در دنیا پیدا می شود که به خود جرات تهدید ملت ایران را بدهد.
وی افزود: محال است کسی در ذهن خود خیال کند که قادر است ملت ایران را تهدید کند.