مدیران "انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران" انتخاب شدند
هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران با تاکید بر پیگیری مشکلات صنفی و معیشتی و ضرورت خدمت رسانی به اصحاب رسانه، اسامی رئیس، نائب رئیس، دبیر و خزانه دار این انجمن را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در پی برگزاری اولین جلسه خود اطلاعیه ای منتشر کرد.
در این اطلاعیه با اشاره به تولد این انجمن همزمان با میلاد مسعود پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت آمده است: هیأت مدیره انجمن معتقد است که فعالیت‌های انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران صرفا بر پایه خدمت رسانی به اصحاب خدوم رسانه و رفع مشکلات صنفی و معیشتی آنان هدف گذاری شده و بر این باور است که خدمت به کسانی که در مسیری انبیاءگونه، با بهره‌گیری از قلم و بیان، گسترش آگاهی جمعی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، خود عملی صالح و مبتنی بر آموزه‌های سترگ دینی است.
این انجمن تاکید کرد: در این جلسه، پرهیز ازتشتت و نفوذ دسته‌بندی‌های سیاسی که امر خدمت رسانی به دست اندرکاران رسانه را با اخلال و شائبه‌های جناحی و گروهی ناسالم آلوده می‌سازد، مورد تأکید تمامی اعضای هیأت مدیره قرار گرفت.
انجمن مذکور همچنین یادآور شده است: تأسیس انجمن‌های صنفی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای ایجاد روابط مناسب و کارآمد میان شهروندان یک جامعه زنده و پویا بوده و هست. انجمن ها به عنوان نهادهای میانجی، تحقق مطالبات صنفی و معیشتی و نیز دفاع از حقوق اعضای خود را هموار می‌سازند.
به گزارش ایرنا هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران تاکید کرد: در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی که با تدبیر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «دهه پیشرفت و عدالت» نام گرفته است، همه تلاشها معطوف به آن است که اهداف متعالی انقلاب اسلامی در بستر گفتمان خدمت رسانی به آحاد جامعه تحقق یابد. در این مسیر گسترش انجمن‌های صنفی رهیافتی مطمئن را برای شناسایی نیازها و مطالبات اجتماعی به منظور ارتقای فرآیند خدمت رسانی فراروی جامعه ایران اسلامی قرار می‌دهد.
بنا بر مفاد این اطلاعیه، هیأت مدیره انجمن بر خود لازم می‌داند زحمات اعضای محترم هیأت مؤسس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران که با تلاش‌های صادقانه و خالصانه خود زمینه تأسیس نهادی مدنی برای پیگیری مطالبات و احقاق حقوق اصحاب قلم را فراهم آوردند، ارج نهاده و رجاء واثق دارد که با جلب همکاری، همدلی و همیاری همه فعالین حوزه رسانه گره‌های معیشتی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران اسلامی گشوده شده و منزلت حقیقی آنان رونمایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران در نخستین جلسه رسمی خود با اتفاق آرا "عباس درویش توانگر" را به عنوان "رئیس انجمن" و "روح الله جمعه‌ای" ، "مهدی کیایی" و "عبدالرضا داوری" را به ترتیب به عنوان "نایب رئیس" ، "خزانه‌دار" و "دبیر و سخنگوی" انجمن برگزیدند.