زورگویان عالم باید رفتار و افکار خود را اصلاح کنند

 

رئیس جمهوری با تاکید بر ادامه داشتن راه نورانی شهدا به زورگویان عالم توصیه کرد رفتار و افکار خود را اصلاح کنند، زیرا دنیا در حال تغییر است و باید با ملت‌ها با احترام برخورد کرد.


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز در جمع پرشور زائران منطقه عملیاتی فتح‌المبین با بیان اینکه حضور شما در مناطق عملیاتی مخابره پیام بلند عزت ملت ایران به همه جهان است، اظهار داشت: یکی از بهترین اماکنی که می‌توان در آن انرژی و روحیه گرفت، مناطق عملیاتی دفاع مقدس است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انسان‌ها از روی اهداف و آرمان‌هایی که دنبال می‌کنند اندازه‌گیری می‌شوند خاطر نشان کرد: بزرگی، ارزش و عظمت یکایک انسان‌ها را می‌توان با بزرگی هدفی که دنبال می‌کنند سنجید و مرتبه و درجه انسان‌ها به این است که چه اهدافی را در زندگی خود دنبال می‌کنند.

وی افزود: برخی انسان‌ها به دنبال منافع مادی هستند و عده‌ای در مرتبه بالاتری قرار دارند که حاضرند همه وجود و هستی خود را برای تحقق اهداف بلند انسانی و الهی صرف کنند چنین افرادی در تاریخ ماندگار بوده و می‌توانند راه کمال را به روی بشریت باز کنند.

رئیس جمهوری عزت و کرامت را از مهم‌ترین ارزش‌های الهی و انسانی دانست و تأکید کرد: خداوند متعال انسان را عزیز و با کرامت خلق کرده است و عزت انسان به قدری مهم است که ارزش دارد تا انسان همه وجود خود را در راه آن فدا کند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه زورگویان و فسادان برای تسلط بر انسانها ابتدا عزت انسان را مورد هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد: آنها می‌دانند انسانی که عزت خود را از دست دهد تن به هر ذلتی خواهد داد و به راحتی تحت سلطه قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه انسان عزیز را هیچ قدرتی نمی‌تواند شکست دهد، گفت: محال است که مستکبران بتوانند بر یک ملت و جامعه‌ای که طعم عزت را چشیده است، غلبه کنند. از این رو دفاع از عزت، دفاع از همه ارزش‌های الهی و انسانی است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز مستکبران دنیا قبل از هر چیز به دنبال شکستن عزت ملت‌ها و بخصوص ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: اینکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک فرد خودخواه و مغرور و تجاوزطلبی را مجهز و به سمت ایران روانه کردند برای این بود که می‌خواهند عزت ملت ایران را بشکنند. چرا که ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی پرچم عزت، اعتماد به نفس و خودباوری را بلند کرد و دشمنان هجوم آوردند تا این عزت را لگدمال کنند.

احمدی نژاد گفت: آحاد ملت ایران، شهدا، جانبازان و رزمندگان غیور در مظلومیت کامل و با دستان خالی، خود را در برابر مجهزترین ارتش‌ها قرار دادند و اجازه ندادند پرچم عزت ملت ایران به زمین بیفتد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه زورگویان و زیاده‌خواهان دنیا در ماجراهای اخیر از جمله در موضوع هسته‌ای نیز دنبال شکستن ملت ایران بودند، تصریح کرد: در موضوع هسته‌ای همه جنجال‌هایی که ایجاد کردند برای این بود که عزت ملت ایران را بشکنند چرا که می‌دانند اگر ملتی بتواند عزت خود را حفظ کند راه را برای همه ملت‌های دنیا باز خواهد کرد و آنها با فشارها و تهدیدهای خود می‌خواستند به زعم خود کانون اصلی عزت و عزت‌آفرینی را نابود کنند که به فضل الهی شکست خوردند.

وی در ادامه خطاب به شهدا، جانبازان و آزادگان تصریح کرد: ای شهدا می‌دانیم که شاهد و ناظر هستید امروز ملت ایران با همه قدرت و از صمیم دل در راه آرمان‌هایی که دنبال می‌کردید ایستاده است و تا آخر از عزت خود دفاع خواهند کرد و ملت ایران تا ابد خود را مدیون جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شما می‌داند.

وی با بیان اینکه راه نورانی شهدا ادامه دارد خاطر نشان کرد: امروز ده‌ها میلیون جوان و نوجوان مؤمن در سراسر ایران همگی آرمانی و آماده فداکاری در راه تعالی ایران زمین هستند و پرچم عزت ملت ایران را همواره برافراشته خواهند داشت.

دکتر احمدی‌نژاد خطاب به زورگویان عالم گفت: به شما توصیه می‌کنیم رفتار و افکار خود را اصلاح کنید زیرا دنیا در حال تغییر است و ضرورت دارد خودتان را تغییر داده و با ملت‌ها هماهنگ کنید باید خودخواهی، تجاوزطلبی و بی‌ادبی را کنار بگذارید و با سایر ملت‌ها با احترام برخورد کنید.

رئیس جمهوری با بیان اینکه دشمنان چندین سال اطراف مرزهای غربی و شرقی ایران را به منظور آنچه که مهار ملت ایران عنوان کردند، اشغال نمودند و بارها آرایش نظامی گرفتند، گفت: به فضل الهی آنان امروز به واسطه ایستادگی ملت ایران و پیگیری آرمان شهدا شکست خورده‌اند.

وی افزود: ملت ایران به واسطه ایستادگی مثال‌زدنی در پشت سر رهبر عزیز انقلاب شکست‌ناپذیر است و تهدیدها برای همیشه از روی ملت ایران برداشته شده است و هیچ قدرتی در دنیا حتی به ذهن خود هم خطور نمی‌دهد که علیه ملت ایران اقدامی انجام دهد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت ایران ملتی متمدن، با فرهنگ صلح‌طلب و اهل منطق و گفتگو است، تصریح کرد: ملت ایران علاقمند است چنین خصلت‌هایی در همه دنیا حاکم شود.

دکتر احمدی‌نژاد با قدردانی از حضور مردم برای زیارت مناطق عملیاتی جنگی گفت: شما اینجایید تا پرچم عزت ملت ایران برافراشته بماند و بدانید راهی که آمده‌اید راه نور، کمال و ماندگاری است و توصیه می‌کنم قدر چنین لحظاتی را بدانید چرا که سرزمینی که در آن قرار دارید شاهد صحنه‌های خالصانه بین انسان‌ها و خدای متعال بوده است. اگر هر کسی ذهن و اندیشه خود را به شهدا دهد یقیناً دریچه‌هایی از نور به روی وی گشوده خواهد شد.