تمامی عناوین شغلی خبرنگاری سخت و زیان آور است
به طور قطع در قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، منظور قانون‌گذار از عنوان ”خبرنگار” همه کسانی است که در تهیه و تولید خبر نقش دارند.

رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس هفتم، شغل خبرنگاری را استرس‌زا و دارای خطرات خاص عنوان کرد و تصریح نمود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت باید هر چه سریعتر مساله سخت و زیان آور بودن این شغل را قطعی کرده آن را از ابهام خارج کنند.
”حسین نوش‌آبادی” در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، خواستار نظارت وزارت ارشاد برای بیمه تمامی خبرنگاران شد و خاطر نشان کرد: فرقی نمی کند که خبرنگار تمام وقت یا پاره وقت فعالیت کند بنابراین بیمه این قشر باید اولویت وزارت ارشاد شود.
نماینده ورامین در مجلس هفتم خواستار استفساریه سازمان تامین اجتماعی از مجلس و دولت شد و گفت: به طور قطع منظور قانون‌گذار از عنوان ”خبرنگار” همه کسانی است که در تهیه و تولید خبر نقش دارند.
وی گفت: بنابراین به جز نیروهای خدماتی که مشمول سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری نیستند، دبیر، سردبیر، حروف‌چین نیز جز مشمولان مشاغل سخت و زیان آور هستند.
او مسوولیت کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم را در پیگیری منافع صنفی خبرنگاران مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر چند وجود فراکسیون در یک حوزه می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد اما در حال حاضر که فراکسیون مطبوعات در مجلس هشتم وجود ندارد، کمیسیون فرهنگی باید منافع خبرنگاران را دنبال و به نتیجه برساند.
نوش‌آبادی با بیان اینکه فراکسیون مطبوعات مجلس هفتم حدود 50 عضو داشت، افزود: یکی از نقص های جدی مجلس هشتم نبود فراکسیون مطبوعات است.
وی تدوین منشور اطلاع رسانی و نظام جامع اطلاع رسانی را از تکالیف دولت در برنامه چهارم توسعه برشمرد و گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های فراکسیون مطبوعات مجلس هفتم این مهم به نتیجه نرسید.