هفته آینده نتایج ‌حادثه انفجار تونل باب‌نیزو زرند اعلام می‌شود

مدیرکل بازرسی وزارت کار و اموراجتماعی گفت: حداکثر تا هفته آینده گزارش اولیه حادثه انفجار تونل باب‌نیزو زرند را اعلام می‌کنیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم سلطانی‌نسب ظهر امروز در حین بازدید از معدن زغال سنگ باب‌نیزو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حسب دستور وزیر کار و اموراجتماعی این هیئت از تهران به این منطقه ماموریت پیدا کرد تا از نزدیک علل وقوع حادثه را بررسی کند.
وی افزود: با دقت زوایای حادثه را بررسی می‌کنیم و در معادن زغال‌ سنگ با امکانات فنی تا حد قابل توجه‌ای می‌توان جلوی تلفات انسانی را گرفت و کار بازرسی و علت وقوع حادثه در حال بررسی است، اما به علت وجود گاز متان در محل تونل حادثه، در حال حاضر ورود کارشناسان به آن مکان میسر نیست.
سلطانی‌نسب برای مقابله با اینگونه حوادث خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که پیمانکاران قبل از بهره‌برداری از معادن شرایط محل را بررسی و نظر کارشناسان را جلب کنند.
مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی با اشاره به شرایط بهره‌برداری از معادن تصریح کرد: به استناد ماده 77 قانون کار، کارفرمایان قبل از بهره‌برداری باید نظر کارشناسان را جلب کنند.
شایان ذکر است مدیرکل بازرسی وزارت کار و اموراجتماعی به همراه جمعی از کارشناسان کشوری و استانی به منظور بررسی علل حادثه مرگبار معدن باب‌نیزو ظهر امروز وارد این معدن شدند.