خانه شهید رجایی موزه شد

 

پس از مرمت و بازسازی کامل ، خانه شهید رجایی در مراسمی به موزه تبدیل شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این موزه آثار شهید رجایی ، اعم از میز و اتاق کار ، وسایل شخصی ، محل پذیرایی از میهمانان خارجی و محل زندگی وی به نمایش گذاشته شده است .

همچنین در طبقه زیرزمین خانه شهید رجایی وسایل زندگی آن بزرگوار به نمایش درآمده است .

سادگی و بی آلایشی خانه شهید رجائی به گونه ای است که در نگاه اول به نظر نمی آید منزل یکی از مقامات بلند پایه دولتی باشد .

موزه شهید رجایی درمیدان بهارستان ،خیابان مجاهدین اسلام، نرسیده به خیابان ایران ،کوچه شهیدآجانلو،کوچه شهید میرزایی قرار دارد و همگان می توانند از آن دیدن کنند.

قرار است در این موزه ، فیلمی از زندگانی دوران کودکی شهید رجایی به دانش آموزان بازدید کننده نمایش داده شود .

شهردار منطقه 12 در مراسم بهره برداری از موزه شهید رجایی گفت : این موزه به صورت هیات امنایی اداره خواهد شد و از فردا بازدید عموم از این موزه آزاد است .

کرمی با بیان اینکه حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای بازسازی خانه شهید رجایی و تبدیل آن به موزه هزینه شده است گفت : سعی کردیم با وجود اقدامات عمرانی کوچکترین خدشه ای به ساختار منزل شهید رجایی وارد نشود.

وی با بیان اینکه شهید رجایی بدون هیاهو و جنجال در خدمت به مردم تلاش می کرد گفت : باید این شهید به عنوان الگوی رفتاری برای مدیران قرار گیرد، شخصیت بین المللی که خدمتگذاری را به مردم افتخار می دانست .

شهردار منطقه 12 ، محدوده این منطقه را دارای جایگاه خاص بیان کرد و افزود : قرار گرفتن مدرسه رفاه ، شورای انقلاب ، منزل مقام معظم رهبری ، بیت شهید رجایی و میدان شهدا یادآور واقعه تلخ 17 شهریور در این منطقه ،می طلبد که با نگاه ویژه به آن نگریسته شود .

در مراسم بهره برداری از موزه شهید رجائی ، همسر آن شهید بزرگوار ، شهردار و مسئول بنیاد شهید تهران و جمعی از مردم حضور داشتند.