بهره‌برداری از پروژه کاهش آلایندگی ذوب مس خاتون‌آباد

رئیس اداره صنایع و معادن رفسنجان گفت:‌ با بهره‌برداری پروژه اسیدسولفوریک خاتون‌آباد در آینده نزدیک آلایندگی مجتمع مس خاتون‌آباد کاهش می‌یابد.


مقداد ملکی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت: پس از بازدید وزیر صنایع و معادن دستور جدی برای تعویض منظم و به موقع فیلترهای مجتمع مس خاتون‌آباد به صورت هفته‌ای صادر شد و به رغم هزینه‌های بالا در اجرای این مسئله تاکید شده است.
وی تصریح کرد: با تصویب بودجه یک هزار و 200 میلیارد تومانی دولت در بخش آمایش صنایع در استان شاهد اجرای پروژه‌هایی از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی برق و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هستیم.
ملکی با اشاره به مشکلات کارخانه تولید کابل مخابراتی مجتمع صنعتی رفسنجان خاطرنشان کرد: این کارخانه به دلیل به پایان رسیدن عمر مصرف کالای تولیدی با مشکل تعطیلی و تعدیل نیرو مواجه شده است.
وی اظهار داشت: چهار طرح جدید برای احیای کارخانه تولید کابل مخابراتی صنعتی رفسنجان در حال پیگیری است که سه طرح در مرحله معرفی به بانک‌ها هستند و به زودی کلنگ‌زنی و نیروهای تعدیل شده به کار فراخوانده می‌شوند.
ملکی علت دیگر حراج واحد‌های تولیدی در رفسنجان را بحث تحریم‌های اقتصادی و عدم ورود قطعات اولیه دانست و گفت: امیدواریم با تغییر محصول در خط تولید و تقویت همکاری با مراکز دولتی شاهد بهبود اوضاع این واحدهای تولیدی در رفسنجان باشیم.