برگزاری جلسه شورای اداری در ریگان/معرفی اولین فرماندار ریگان

استاندار کرمان گفت: سال گذشته استان کرمان از لحاظ بودجه در کشور رتبه یازدهم را داشت و با توجه به فعالیت‌های انجام شده در سال جاری جایگاه نخست را به خود اختصاص داد‌.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حبیب‌الله دهمرده ‌ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که در فرمانداری ریگان برگزار شد، اظهار داشت: طی سه سال گذشته فعالیت‌های مطلوبی در ریگان انجام شد، اما برای رسیدن به وضعیت مطلوب باید کارهای زیادی انجام داد.
وی افزود: راه‌اندازی فرمانداری ریگان سبب می‌شود، این منطقه از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار باشد و این انعطاف‌پذیری سبب شناسایی و شکوفایی استعدادهای منطقه به نحو مطلوب‌تری انجام شود.
دهمرده تصریح کرد: مسئولان شهرستان ریگان باید ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی‌های منطقه را شناسایی و برجسته کنند و همچنین نقاط ضعف بخش‌های مختلف را تعیین و در مورد رفع آنها گام بردارند.
دهمرده با اشاره به سفرهای استانی ریاست جمهوری به استان کرمان گفت: در سفر پر برکت اخیر رئیس جمهور موارد خوبی به تصویب رسید و در سال جاری 20 پروژه بزرگ به صورت ملی اجرا می‌شود.
استاندار کرمان با دادن قول مساعد برای تامین اعتبار لازم برای راه‌اندازی ادارات شهرستان ریگان اظهار داشت: ادارات کل در مورد راه‌اندازی زیر مجموعه در شهرستان ریگان باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا این ادارات هر چه سریع‌تر در ریگان راه‌اندازی شوند.
‌در این جلسه فرماندار بم با تقدیر و تشکر از مسئولان که در زمینه ارتقای ریگان تلاش کرده‌اند به ذکر گزارشی از عملکرد فرمانداری بم و بخش‌ها پرداخت.
همچنین محمد برزنگ سرپرست فرمانداری ریگان خواستار اسقرار و استقلال ادارات شهرستان ریگان شد.
شایان ذکر است ریگان در فاصله 120 کیلومتری جنوب‌شرقی بم قرار دارد و با شهرستان‌های رودبار جنوب، ایرانشهر، خاش و بم همسایه است، شغل اکثر مردم این شهرستان باغداری و بر پایه اقتصاد تک محصولی خرما است.
دامداری نیز در این شهرستان رونق دارد و از تهدیدات عمده آن شن‌های روان و ترانزیت مواد مخدر است.
فرقه ضاله وهابیت در این شهرستان با اتکا به دلارهای نفتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تهدید بزرگ فکری و اعتقادی در این شهرستان تازه تاسیس است و متولیان فرهنگی از هم‌اکنون به فکر مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت نهادهای تبلیغاتی باشند.
فرمانداری این شهرستان رسما از امروز فعالیت خود را آغاز کرد.