سفر استاندار به جیرفت
استاندار کرمان از تخصیص 30میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جیرفت خبر داد .

به گزارش ایرنا،"حبیب اله دهمرده"دیروز در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: اعتبار در نظر گرفته شده از محل بودجه های استانی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود.
به گفته وی ،در خصوص ارتقای دانشکده پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تلاش های زیادی صورت گرفت و امیدواریم از مهر ماه امسال این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو نماید.
دهمرده در ادامه، دانشگاه و آموزش و پرورش را مهمترین عناصر تاثیر گذار در جامعه دانست و تصریح کرد: مسوولان اجرایی باید بر روی این دو مقوله مهم فعالیت بیشتری به عمل بیاورند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود حمل و نقل جاده ای، فرودگاه و راه های ارتباطی را در توسعه مناطق مختلف موثر عنوان کرد و افزود: فعالیت این بخش ها در شهرستان جیرفت آغاز شده و باید تلاش کنیم تا روند اجرای آن شتاب بیشتری به خود بگیرد.
دهمرده همچنین به خدمات ارزنده دولت نهم اشاره کرد و ادامه داد: اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری و مصوبات دور اول و دوم سفر ریاست جمهوری گام های انفجاری در توسعه این منطقه به همراه داشته است.
استاندار کرمان با اشاره به سال "اصلاح الگوی مصرف" که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، یاد آور شد: الگو سازی در این زمینه نیاز به تلاش و پشتکار تمامی مردم و مسوولان دارد تا بتوان آن را به عنوان یک مدل در کشور و به خصوص این استان اجرایی کرد.
دهمرده نبود کنار گذر را از مشکلات مهم شهرستان جیرفت عنوان کرد و گفت: این مهم باعث اتلاف وقت، مصرف بالای سوخت و ترافیک شده که با ایجاد یک کنار گذر در این منطقه می توان مشکلات موجود در این بخش را برطرف نمود.
وی با اشاره به کاهش زمان اجرای طرح های در دست اجرا ، تاکید کرد: باید تمامی فعالیت های اجرا شده و یا در دست اجرا به مردم اطلاع رسانی شود تا آنان نیز از انجام اینگونه فعالیت ها آگاه باشند.
دهمرده در پایان ضمن اشاره به صادق بودن مسوولان با مردم و پرهیز آنان از وعده هایی که عملی نمی شوند ، افزود: خوشبختانه عملکرد مدیران استان تاکنون قابل دفاع بوده و امیدوار هستیم نواقصی هم که وجود دارد در آینده نزدیک برطرف شوند.
فرماندار شهرستان جیرفت نیز در این نشست گفت: از 300 طرح تعریف شده برای این شهرستان در بخش های مختلف، عملیات اجرایی آنها آغاز و تعدادی هم به بهره برداری رسیده است.
"محمدعلی بهروز" افزود: عملکرد چهار ساله دولت نهم در این شهرستان با 1021 طرح همراه بوده که از این تعداد 673 طرح به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: اعتبارات شهرستان جیرفت تا قبل از دولت نهم 75میلیارد ریال بود که این مهم با رشد 2/5درصدی به 390میلیارد ریال در دولت نهم رسیده است.
بهروز تصریح کرد: با بهره برداری از 2392 طرح اشتغالزایی زودبازده و با صرف 698میلیارد ریال اعتبار برای 8هزار و 484نفر در زمان فعالیت دولت نهم شغل ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در این مدت همچنین 229میلیارد ریال به افراد تحت پوشش کمیته امداد و 126میلیارد ریال به افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان کمک شده است.
فرماندار جیرفت رشد مشترکین برق در دولت نهم در جیرفت را 22درصد عنوان کرد و گفت: مشترکین آب شهری نیز در این مدت 27 درصد افزایش یافته است.
وی از افزایش 175درصد مسکن جیرفت در دولت نهم نسبت به گذشته خبر داد و افزود: در بخش راههای آسفالت شده، این شهرستان نسبت به 27سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.
بهروز اظهار داشت: 5 درصد خانه های بهداشت شهرستان در دولت نهم احداث شده و 100در صد روستاییان این منطقه تحت پوشش بیمه خدمات درمانی روستایی قرار گرفته اند.
امام جمعه شهرستان نیز در این نشست تصریح کرد: دولت نهم توجه خاصی در راستای محرومیت زدایی و توسعه بخشی به جنوب استان کرمان داشته است.
حجت الاسلام "حسین جمالیزاده افزود: با اجرایی شدن مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور در جنوب استان، شاهد توسعه و تحول چشمگیری در این شهرستان خواهیم بود.
وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان جیرفت اظهار داشت: برای شکوفایی استعدادها و پتانسیل ها موجود در این منطقه نیازمند تلاش ویژه ایی از سوی مسوولان هستیم.