بعضی نهادها به هنرمندان کرمانی توجه نمی‌کنند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: بعضی نهادها به هنرمندان کرمانی توجه نمی‌کنند.


به گزارش خبر‌گزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی ظهر دیروز در جمع کارکنان میراث فرهنگی و خادمان تسهیلات سفر استان اظهار داشت: در مرکز صدا و سیمای کرمان تا سال جاری 49 اثر مستند فاخر تولید شده است که بعضی از اینها سه تا چهار سال زمان برده‌اند و اقدامات رسانه‌ای خوبی در این عرصه اتفاق افتاده که در بخش مستندسازی، صدا و سیمای مرکز کرمان در رده حرفه‌ای در حال ساخت برنامه است.
وی افزود: باید به افراد کاردان و علاقمند و به ویژه نیروهای بومی میدان کار داد و تولیداتی که در استان توسط هنرمندان بومی صورت گرفته است، همه قابل پخش از صدا و سیما‌ ملی و بین‌المللی هستند و خیلی از مناطق دنیا برای پخش برنامه‌های ما از جمله انگلستان تماس حاصل شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: استان کرمان اکنون به عنوان یک مرکز مستندسازی در ایران نام گرفته، اما این سئوال مطرح است که چرا کسانی مانند ضابطی جهرمی که من هفت ماه انتظار کشیدم تا با حضور هنرمندان کرمانی یک مستند را تولید کند و تحقیقی هم در این زمینه انجام داد و در صورت اتمام می‌توانست به عنوان کتاب مرجع در زمینه کویر در دانشگاه‌ها تدریس شود، اما به علت عدم مساعدت بعضی نهادها این پروژه متوقف شد.
وی تصریح کرد: بعد از این عدم مساعدت سر و کله کسانی پیدا می‌شود که از نظر کار در سطح معمولی قرار دارند و اقدام به ساخت مجموعه کویر می‌کنند، باید توجه داشت، هر کس در امر مستندسازی جایگاهی دارد.
موسوی گفت: تعهد ما در زمینه پویانمایی 60 دقیقه بود، اما تا کنون 950 دقیقه پویانمایی را تولید کرده‌ایم و همچنین چند سریال مهم از جمله "خانه مهر " که به زودی از شبکه سوم پخش می‌شود را در دستور کار داریم اما کار در زمینه توان گردشگری و میراث فرهنگی نیاز به یک سری پیش‌زمینه دارد که باید رعایت شوند.