شیرازی‌ها از بلیت الکترونیکی اتوبوس استفاده می‌کنند

شهردار شیراز گفت: شهروندان شیرازی از شنبه دوم خرداد از بلیت الکترونیکی اتوبوس استفاده خواهند کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهران اعتمادی ظهر امروز در نخستین جشنواره تجارت الکترونیکی افزود: با وارد مدار شدن بلیت الکترونیک اتوبوس روزانه 800 هزار مسافر درون‌شهری با ارائه کارت الکترونیک از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بدون داشتن شهر الکترونیک و مجازی در 20 سال آینده امکان حیات در شهرستان‌های بزرگ وجود نخواهد داشت، افزود: در کلان‌شهری مانند شیراز که روزانه 3 میلیون و 500 هزار سفر درون‌شهری را شاهد هستیم و از این تعداد 75 درصد سفرها آموزشی و تجاری هستند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.
اعتمادی همچنین تصریح کرد: با وجود 120 نفر واحد صنفی و با حجم زیاد جمعیت، تمام سفرها باید به‌صورت مجازی و الکترونیکی باشد در غیر اینصورت با قفل شدن ترافیک مواجه خواهیم شد.
شهردار شیراز خاطرنشان ساخت: مشکل ترافیک شیراز با اعتباری بیش‌ از 5 هزار میلیارد تومان برطرف می‌شود که از این مبلغ 2 هزار میلیارد تومان تنها مصوبات مترو در این شهر است.
اعتمادی اضافه کرد: هم‌اکنون ناوگان اتوبوسرانی با 850 دستگاه بزرگترین مشکل جابجایی مسافر را دارد که با کمک اجرای طرح تجارت الکترونیکی و شهرداری و شهر الکترونیک قادر به برون‌رفت از این معضل شهری و اجتماعی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها با 270 وظیفه یکی از پرمشغله‌ترین نهاد‌ها در کشور هستند، گفت: از دو سال گذشته تاکنون شهرداری الکترونیکی شیراز مبادرت به تهیه عکس هوایی به‌طول 51 کیلومتر کرده که تمام اطلاعات شهر را در خود جای داده است و این مسئله قدم مثبتی در جمع‌آوری اطلاعات در شیراز است.