حضور حداکثری مردم در انتخابات تداوم انقلاب را بیمه می کند

 

محمد هادی شجاعی سردبیر روزنامه حدیث کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر گفت: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم که دهمین دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می شود و همین نشان دهنده این است که نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است و مردم تاثیر گذاری زیادی را در تعیین سرنوشت خود دارند.


وی افزود: مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و چشم بینای مردم می توانند تاثیر بسیار زیادی در ارائه تحلیل مناسب از وضعیت کاندیدا و شرایط انتخابات به منظور یک انتخاب آگاهانه داشته باشند و به طور کلی باید گفت: مطبوعات رسالت خطیری را در عرصه انتخابات بر عهده دارند که باید با صداقت و امانت داری این مسئولیت خود را انجام دهند.

 سردبیر روزنامه حدیث کرمان ادامه داد: تحقق رسالت مطبوعات در عرصه انتخابات مطمئناً با پرهیز از بد اخلاق های انتخاباتی محقق خواهد شد و در این بین مطبوعات مستقل که فارغ از نشریات حزبی اقدام به انجام رسالت مطبوعاتی خود می کنند نقش بسزایی را بر عهده دارند و خوشبختانه با توجه به تکثر رسانه های محلی در استان کرمان فضای مطبوعات به سمت انتخاباتی شدن پیش رفته و ستون هایی را به بحث انتخابات به منظور آگاهی بخشی به مردم اختصاص داده اند که همین را می توان به گام اساسی در این جهت تعبیر کرد و دوستان مطبوعاتی باید از حرکت های یک جانبه گرایانه، یک طرفه و صرفاً حزبی و سیاسی خاص در انتخابات پرهیز کنند.

شجاعی یاد آور شد: مطبوعات باید فضایی را پدید آورند که مردم بتوانند بر اساس آنها تحلیل کرده و خود به نتیجه برسند و آن نتیجه را با یک انتخاب آگاهانه در 22 خرداد به منصه ظهور برسانند.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان اضافه کرد: فضای اطلاع رسانی استان در آستانه انتخابات تحول خوبی داشته و خبرگزاریها هم در این راستا فعالیتهای خوبی شروع کرده اند که جای تقدیر دارد اما این کافی نیست باید هرچه به فضا نزدیکتر می شویم بتوانیم عرصه خبری استان را به سمتی پیش ببریم که مهیج کننده حضور مردم باشد.

 وی اظهار داشت: هدف رسانه های گروهی استان کرمان مطمئناً چیزی جز پدید آوردن حضور حداکثری مردم نیست چراکه رهبر معظم انقلاب همواره بر حضور حداکثری مردم در انتخابات که خود پشتوانه بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرده اند و همین حضور حداکثری است که می تواند دشمنان انقلاب را مایوس، توطئه های آنان را خنثی و تداوم انقلاب را بیمه کند و تضمین کننده ادامه آن است.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان اظهار داشت: متاسفانه شائبه هایی در خصوص ایجاد جنگ رسانه ای در استان کرمان در آستانه انتخابات شنیده می شود که مطمئناً در یک فضای نزاع رسانه ای مردم نمی توانند انتخابات درستی را داشته باشند و همه عزیزانی که بار سنگین اطلاع رسانی را بر عهده دارند باید رعایت اعتدال را در نظر داشته باشند و مطمئناً آنهایی که به فکر ایجاد جنگ رسانه ای هستند و رقبا را تخریب می کنند کار بسیارناشایستی انجام می دهند و باید به گونه ای عمل کرد که رقابتهایی که در عرصه انتخابات پیش می آید پس از روز انتخابات به رفاقت تبدیل شود.

شجاعی گفت: هر شخصی را که مردم برگزینند مطمئناً رئیس جمهور همه ملت ایران، گروه ها و طیف های سیاسی است و هدف همه باید حضور حداکثری باشد و در این زمینه تفاوت دیدگاه هایی نیز وحود دارد و باتوجه به برنامه هایی که ارائه می شود مردم خودشان انتخاب خواهند کرد که چه کسی در شرایط فعلی می تواند موثرتر و مفیدتر باشد.

 وی افزود: در عرصه انتخابات متاسفانه رویه بدی که در کشور ما جا افتاده، اسراف هایی است که در چاپ پوسترها و تراکت های تبلیغاتی صورت می گیرد و علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد به ستادهای انتخاباتی ضررهای اقتصادی هم به جامعه وارد می کند.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان در ادامه مطلب فوق افرود: رسانه ها نقش بسیار مهمی را در عرصه اطلاع رسانی انتخابات دارند و بیان دیدگاه ها، بیان مواضع انتخاباتی و تفکرات کاندیداها را می توان از طریق مطبوعات به گوش مردم رساند. رسانه ملی و صدا و سیما نقش مهمی را در ایجاد فضای عادلانه بر عهده دارد تا همه کاندیدها برنامه ها، اهداف و دیدگاه های خود را به سمع و نظر مردم برسانند و همین امر می تواند مایه بسیاری از صرفه جویی ها شود و باید به این سمت پیش رفت چون شرایط اقتصادی کشور و جهان هم به سمتی است که نمی شود با هزینه چند صد میلیونی که پایدار هم نیست این گونه اسرافها را ایجاد کرد باید کاندیدها و هواداران آنها هم در خصوص شعار امسال احتمام ویژه ای داشته باشند.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان یادآورشد: مطبوعات در برگزاری انتخابات سالم نقش غیر قابل انکاری دارند و اصحاب رسانه بار مسئولیت بسیار بزرگی را دراین برهه خاص بر دوش دارند که باید به این رسالت بزرگ خود عمل کنند خوشبختانه انتخابات گذشته نشان داد که در کشور ما انتخابات از سلامت فوق العاده ای برخوردار بوده چرا که دستگاه ها، مجریان و متولیان امر انتخابات همواره جزء امین ترین و صدیق ترین آحاد جامعه بوده و دستگاه های ذیربط هم اهتمام ویژه ای را در این خصوص داشته اند.

 شجاعی خاطر نشان کرد: مطبوعات می توانند مردم را به سمت یک انتخابات سالم پیش ببرند و در انتشار اخبار و اطلاعیه هایی که در این زمینه وجود دارد، کمک مسئولین باشند.

شجاعی در پایان گفت: یکی از آفت های انتخابات متاسفانه رواج برخی از شایعات است که مطبوعات می توانند با اطلاع رسانی به موقع و سریع جلوی شایعات را بگیرند و از تخریب های احتمالی جلوگیری کنند و امیدوارم که اصحاب رسانه با پرهیز از همه حاشیه ها یی که وجود دارد بتوانند باهم زمینه ساز حضور حداکثری مردم استان کرمان در انتخابات باشند.