حاشیه های مناظره موسوی و احمدی‌نژاد

مناظره تلویزیونی محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حاشیه هایی همراه بود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از منابع خبری، زنگنه ، شمقدری و شمار دیگری از اعضای ستاد انتخاباتی دو نامزد در حضور ضرغامی قرعه کشی کردند که کدام نامزد اول صحبت کند که نوبت اول به احمدی نژاد افتاد.
ساعت حدود 10 شب آقایان موسوی و احمدی نژاد وارد ساختمان تولید صدا وسیما شدند و حدود 7 دقیقه به آغاز مناظره ، ابتدا موسوی و بعد احمدی نژاد وارد استودیو شدند و در مقابل یکدیگر نشستند .
موسوی قبل از مناظره در حالی که شماری از اعضای ستاد وی را همراهی می کردند در پاسخ به پرسش خبرگاران اعلام کرد پیش از مناظره مصاحبه نخواهد کرد .
چند نفر از کارشناسان وهمراهان دو نامزد که با دقت در اتاق رژی مصاحبه را پیگیری می کردند هنگام صحبت های نامزدهای مورد نظر خود در جاهایی ابراز رضایت ودر برخی مواقع نیزاظهارنارضایتی می کردند .
همراهان دو نامزد با تلفنهای همراه خود به شدت با افراد دیگری در خارج از صدا وسیما گفتگو می کردند و از آنها مشورت می گرفتند به گونه ای که در برخی دقایق بعضی همراهان ،همزمان با دو تلفن همراه حرف می زدند .
در پایان مناظره میرحسین موسوی پیش از احمدی نژاد استودیو ضبط مناظره را ترک کرد و در مصاحبه با خبرنگاران مناظره را خوب توصیف کرد و گفت : این روند را ادامه خواهد داد .
موسوی نحوه اجرا ورعایت وقت را مطلوب دانست و افزود : اما در کل برنامه های انتخاباتی صدا وسیما معتقدم عدالت رعایت نمی شود .
وی در پاسخ به پرسشی درباره سایر برنامه های خود گفت : در مناظره های آینده در این باره صحبت خواهم کرد .
موسوی هنگامیکه وارد محوطه خروجی استودیوها شد شماری از اعضای ستاد ش او را تشویق کردند .
مجید مجیدی ، عرب مازار ، بهزادیان ، حیدریان ، بهشتی ، ‌فتاح ، ‌زنگنه از جمله همراهان میرحسین موسوی بودند ، ‌طهماسب مظاهری رئیس کل پیشین بانک مرکزی نیز در این سالن حضور داشت .
زاهدی وفا ، کلهر ، بهمنی ،‌محرابیان ، رحیم مشاعی از جمله همراهان احمدی نژاد بودند .
به گزارش واحد مرکزی خبر، هنگامیکه احمدی نژاد از استودیو برای سوار شدن به خودرو بیرون آمد به ابراز احساسات جمعیتی که به سود وی شعار می دادند پاسخ گفت .
احمدی نژاد نیز ازمناظره ابراز رضایت کرد واداره ان را عادلانه خواند.
دقایقی بعددو نامزد سوار بر ماشینهای خود ساختمان تولید صدا وسیما را ترک کردند در حالیکه حدود 200 نفر از خبرنگاران ، عکاسان ، تصویر برداران و شماری از اعضای ستاد دو طرف در محوطه حضور داشتند .
این در حالی است که طرفداران دو نامزد در مقابل مسجد بلال صدا وسیما تجمع کرده به سود نامزد خود و ضد نامزد مقابل شعار می دادند .
در این میان طرفداران احمدی نژاد که جمعیت آنها در این تجمع بیشتر بود در حالی که نامزد خود را پیروز مناظره می دانستند در مقابل درب مسجدبلال منتظر احمدی نژاد بودند .
به آنها گفته شد احمدی نژاد ا زدرب دیگر سازمان صدا وسیما خارج شده است اما نپذیرفتند وبا متراکم کردن تجمع خودخواستار حضور و سخنرانی احمدی نژاد شدند .
نیروی انتظامی نیزباچند زنجیره انسانی مقابل درب بلال ایستاده بود .
دقایقی بعد اعلام شد احمدی نژاد قصد حضور در جمع هوادارانش رادارد جمعیت با شنیدن این خبرمتراکم تر شد .
هنگامی که احمدی نژاد از بالای یک وانت در مقابل درب بلال صدا وسیما حضور یافت طرفدارانش که احساساتشان به اوج رسیده بود به سمت وی هجوم آوردند اما ماموران نیروی انتظامی با زحمت فراوان تلاش کردند از هجوم انان جلوگیری کنند .
احمدی نژاد که به علت تراکم جمعیت وخود روها نمی توانست به میان جمعیت برود ازآنان خواست آرام و بی سرو صدا به تجمع خود پایان دهند و بعد از درب دیگر سازمان خارج شد .
در این حال جمعیت هوادار دو نامزد در دو طرف خیابان ولیعصر حد فاصل درب جام جم تا چهار راه پارک وی بصورت پیاده و یابا موتور و ماشین به طرفداری از نامزدهای خودشعار می دادند این تجمع تا ساعت حدود 4 بامداد ادامه یافت .در مناطق دیگر تهران نیز نظیر چنین اجتماعی بر پا بود وطرفداران دو نامزد با برداشتهای متفاوت از نتیجه مناظره موسوی واحمدی نژادبه نفع نامزد خود شعار می دادند .
با وجود فشردگی فراوان اجتماع طرفداران دو نامزد ، نوعی رشدوتحمل فکری نیزدر آنها دیده می شد به گونه ای که در حدود شش ساعت میتینگ غیر رسمی طرفداران دو نامزد در خیابانهای تهران ، هیچ حادثه خاصی روی نداد .