امام جمعه موقت کرمان: سالم ترین انتخابات در ایران برگزار می شود

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان از ماه های گذشته مبنی بر نبود سلامت در انتخابات ایران گفت: سالم ترین انتخابات در ایران برگزار می شود.


حجت الاسلام "مهدی عربپور" در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان افزود: حضور هیات های بازرسی، اجرایی و نظارت، نیروهای امنیتی، انتظامی و معتمدین مردم و نمایندگان فرمانداران از یک طرف و حضور نمایندگان نامزدها در تمامی شعب اخذ رای ، دلیل متقنی بر سلامت در برگزاری انتخابات ایران اسلامی است.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر شمارش و صورتجلسله نهایی صندوقهای اخذ رای آنهم با حضور دست اندرکاران انتخابات بویژه اعضای هیات اجرایی و نظارت از دیگر دلایل سلامت در انتخابات ایران است.
خطیب موقت نماز جمعه کرمان یاد آور شد: مردم ما یقین داشته باشند که در صورت مشاهد تخلفی با خاطیان در امر برگزاری انتخابات برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات به دلیل تعهدی که دارند هرگز آخرت خود را با مخدوش شدن یک رای به دنیا نخواهند فروخت.
خطیب جمعه کرمان در ادامه حضور مردم را در این انتخابات پرشور و حماسی اعلام کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی امروز به دست اکثریت مردم رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به اینکه، احترام به نتیجه آراء وظیفه همه ملت است، اظهار داشت: بعد از مشخص شدن رییس جمهوری، رقابت های میان طرفداران نامزدها باید به رفاقت و همدلی تبدیل شود.
حجت الاسلام عربپور افزود: رقابت موجود بین طرفداران نامزدها نباید تبدیل به دشمنی شود و مردم باید سعی کنند تا امر خطیر انتخابات در نهایت با دوستی، صمیمیت و رفاقت میان طرفین پایان یابد.
وی با بیان اینکه، به رغم برخی بداخلاقی ها ، تبلیغات دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با انگیزه و با رعایت حقوق طرفین انجام شد، افزود: این مهم نشان از شعور سیاسی بالای ملت ایران داشت.
امام جمعه موقت کرمان ابراز امیدواری کرد که با حضور آگاهانه ، هوشیاری سیاسی و تدبر مردم که منجر به انتخاب نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد، بار دیگر امید دشمنان را به یاس و نامیدی تبدیل شود.
وی بیان داشت: حضور یکپارچه مردم در انتخابات بی شک تداوم اقتدار نظام را در پی خواهد شد.
حجت الاسلام عربپور همچنین با اشاره به 24 خردادماه مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: نظام و انقلاب اسلامی قدردان زحمات زنان در همه ادوار قبل و بعد از انقلاب است.
وی افزود: تبلیغاتی که در بحث نقض حقوق بشر و زن در اسلام به راه افتاده، اسلام را به رعایت نکردن حقوق زنان متهم کرده است.
امام جمعه موقت کرمان با ابراز تاسف از اینکه، برخی از افراد در داخل کشور نیز ناآگاهانه مدعی نقض حقوق زنان در اسلام هستند، افزود: اسلام دین کمال است و انسان را چه زن و چه مرد خلیفه خدا در روی زمین می دادند.
وی گفت: تعریف از حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه، مریم، همسر فرعون و زنان برجسته در قران نشانگر اهمیت احترام دین اسلام به زنان است.
حجت الاسلام عربپور افزود: مدعیان حقوق زنان ، خود هنوز هم گرفتار مردسالاری و رعایت نکردن حقوق زنان هستند.
وی اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر از آزادی زن را در برهنگی، تجملات و رسیدن به اهداف اقتصادی و غیره می دانند که اسلام این امر را مانع پیشرفت زنان می شناسد.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: اسلام زنان را از مسایلی که مانع پیشرفت آنان می شود برحذر می دارد.
وی تجمل گرایی و تابعیت از مد را یکی از موانع پیشرفت زنان دانست و گفت: اسلام نمی خواهد جلوی رشد و کرامت زن را بگیرد بلکه اسلام کرامت و بزرگی را در زنان رشد می دهد.