15 درصد جمعیت کارگری استان کرمان را افاغنه تشکیل داده اند
رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان کرمان گفت: 15 درصد جمعیت کارگری این استان را افاغنه تشکیل داده اند.

سید"جواد منصوری" دیروز  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قوانین موجود در کشور به کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر مکانی ممنوع می باشد.
وی تعداد افاغنه دارای کارت اقامت در این استان را 72 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد 19هزار و 600 نفر در طرح آمایش ثبت نام کرده اند که برای 16هزار و 800 نفر کارت مجوز کار صادر که از این تعداد 12هزار و 700 نفر به صورت مجاز در کارهای فاقد نیروی متخصص و سخت مشغول به کار هستند.
وی تعداد کارگران اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در استان کرمان را 8 تا 10 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: شناسایی این افراد به طور جدی و مستمر در دستور کار قرار گرفته و در صورت مشاهده در مراکز کار با کارفرمایان آنان برخوردهای قانونی به عمل خواهد آمد.
رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان کرمان جمعیت کارگری بیمه شده این استان را 235 هزار نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به بازرسی از سه هزار و 319 بنگاه مشمول قانون کار در استان،تصریح کرد: در بازرسی های انجام شده 186 کارگر بیگانه بدون مجوز کار و اقامت شناسایی و اخراج شدند و 143 نیروی کار ایرانی جایگزین آنها شدند.
منصوری افزود: کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد بیگانه فاقد مجوز اقدام کنند طبق قانون کار جریمه و در صورت تکرار به 11ماه حبس محکوم می شوند.
رییس سازمان کار و امور اجتماعی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: تنها راه مقابله با این مهم ورود نیروهای کار بومی به عرصه های تولید و فعالیت در جامعه است.