تولید مسکن دو برابر شد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصاد مسکن گفت: کل تولید مسکن در مقایسه با پنج سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصاد مسکن وزارت مسکن با بیان این مطلب گفت: پارسال بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شد که در نوع خود بی نظیر است اما برای تامین نیاز جامعه تلاش مضاعفی لازم است.

محمود جهانی در همایش ملی ساختمان پیش بینی کرد سال های 1391 و 92 اوج تقاضای مسکن در کشور خواهد بود به گونه ای که تقاضای سالانه مسکن به یک میلیون و 600هزار واحد می رسد.وی با اشاره به این که برای تولید سالانه یک و نیم میلیون واحد مسکونی لازم است ظرفیت کنونی در عرصه ساخت و ساز در کشور 60 تا 70% افزایش یابد گفت: وزارت مسکن در این راستا برنامه های خود را در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن پی می گیرد.

جهانی گفت: برنامه های متعددی از جمله حمایت از بخش غیر دولتی برای تولید و عرضه مسکن اجاره ای برای گروه های کم درآمد در دستور کار وزارت مسکن قرار دارد.

وی به برنامه دیگری اشاره کرد که بر اساس آن وزارت مسکن در داخل محدوده و حریم شهرها زمین واگذار می کند و20% بهای زمین به صورت نقد و 80% آن به صورت اقساط پرداخت خواهد شد.همایش ملی ساختمان به مدت سه روز در مرکز همایش های سازمان صدا وسیما برگزار می شود.