افزایش کشفیات مواد مخدر در ایران

معاون رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از افزایش کشفیات مواد مخدر در مبارزه با قاچاقچیان این مواد در کشور خبر داد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، سرهنگ کشتکار در مراسم گشایش اجلاس کارشناسان ارشد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه درگیری نیروی انتظامی با شبکه های قاچاق این مواد در چهارماهه اخیر دو برابر شده است افزود : در سال 2008 بیش از 691 هزار کیلو مواد مخدر کشف شد.

وی اضافه کرد : با توجه به حضور کشورهای غربی در افغانستان تولید مواد مخدر در سال 2008 میلادی به 7700 تن در این کشور افزایش یافت.

معاون رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه در سالهای 2007 و 2008 میلادی حجم زیادی از مواد مخدر به سمت ایران روانه شد، اضافه کرد : در سال 2007 نیز بیش از 555 هزار و 600 کیلو مواد مخدر در کشور کشف شد.

کشتکار گفت : افزایش تولید و کاهش بهای جهانی این مواد مشکلات فراوانی را برای جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای منطقه ایجاد کرده که نمونه آن میانگین کشف 2 تن مواد مخدر در روز در کشورمان است.

وی خواستار همکاری بیشتر کشورها در مبارزه با قاچاق مواد افیونی شد و افزود : جمهوری اسلامی ایران همیشه حضور فعالی در برنامه های بین المللی داشته است.

معاون رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت : با توافق افغانستان ، پاکستان و سازمان ملل ، مرکز تبادل اطلاعات منطقه ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر در تهران دایر شد که تاکنون موفق به اجرای دو عملیات شده است.

وی ابراز امیدواری کرد : افغانستان و پاکستان نمایندگان دائم خود را برای حضور مستمر در این مرکز و طراحی عملیات مختلف معرفی کنند.