افزایش 65 درصدی آمار آتش سوزی‏ها در تیرماه امسال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر کرمان از افزایش 65 درصدی آمار آتش‏سوزی‏ها در تیرماه امسال در مقایسه با سه ماه اول سال جاری خبر داد.


به گزارش کرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش سوزی و خدمات ایمنی شهر کرمان، علی کردی گفت: در تیرماه سال جاری 236 مورد آتش سوزی در شهر کرمان اتفاق افتاده و 136 مورد عملیات اطفای حریق انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد آتش سوزی 59 مورد مربوط به مراکز زباله، 24 مورد جنگل و درختان، 19 مورد مراکز مسکونی، 17 مورد وسایل نقلیه و 17 مورد مربوط به مراکز تجاری و دولتی بوده است.
وی همچنین از انجام 76 مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده در شهر کرمان خبر داد و اظهار داشت: بیشترین عملیات‏های امداد و نجات به ترتیب مربوط به گرفتن حیوانات خطرناک و وحشی ، چیدن حلقه و قفل، نجات مصدوم گیر کرده در خودروی تصادفی، حادثه‏ی کوه، امداد آب و نجات از آسانسور بوده است.
کردی تصریح کرد: در این حوادث 13 نفر مجروح شدند.
وی همچنین از وقوع دو حادثه‏ی آتش سوزی در ساعت 13 و 45 دقیقه روز گذشته به علت عدم رعایت نکات ایمنی در خیابان مهدیه شهر کرمان خبر داد و افزود: سوختن مقدار زیادی وسایل قابل اشتعال در یک زمین خالی باعث شد که شعله‏های آتش به طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در مجاور این زمین خالی نیز سرایت نموده و زمینه‏ی ایجاد آتش سوزی دیگری را فراهم آورد.
کردی با بیان اینکه خوشبختانه این حوادث تلفات و صدمات جانی در بر نداشته است از سوختن کلیه‏ی وسایل موجود در زمین خالی از جمله 25 حلقه لاستیک و دو هزار لیتر گازوئیل و همچنین بخشی از وسایل موجود در بروی بالکن منزل مسکونی مجاور خبر داد.