کتاب‌های «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» منتشر می شوند
 
کتاب‌های «تقلب بزرگ» و «شنبه پس از انتخابات» که به حوادث و رویدادهای انتخابات دهم ریاست جمهوری می‌پردازد، توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی تولید شده و در دست چاپ است.

به گزارش ایرنا مهدی رمضانی، معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به حوادث پس از انتخابات و تاثیر آن‌ها بر جامعه، همچنین حساسیت این دوره از انتخابات، در این دو کتاب به وقایع‌نگاری و بررسی حوادث اخیر پرداخته‌ شده است.
وی با تاکید بر شدت و سرعت تحولات در ایام قبل و پس انتخابات افزود: شدت تحولات، هر روز بستر تحولات جدیدی را ایجاد کرد که به سرعت از نظر افراد گذشتند و فرصت تحلیل جامع و کامل از آن‌ها گرفته شد. بر همین اساس انتشار این کتاب‌ها فرصتی برای مرور عمیق‌تر حوادث گذشته ایجاد خواهد کرد.
معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با ذکر یکی از ویژگی‌های این مقطع تاریخی کشور گفت: یکی از ویژگی‌هایی که این مقطع تاریخی نسبت به مقاطع مشابه داشت، رخ دادن اتفاقات در ظرف زمانی کوتاه‌تر است.
رمضانی با اشاره به موضوع کتاب «تقلب بزرگ»گفت: در این کتاب به شبهات مطرح شده از سوی نامزدهای شکست‌خورده در انتخابات، با عنوان کردن مساله تقلب پرداخته شده و در راستای همین موضوع و با توجه به مبادی قانونی و بدون جهت‌گیری خاص به این شبهات پاسخ داده شده است. در واقع در این کتاب به موضوعاتی نظیر دولت کودتا، اعلام تقلب چرا پس از هشت روز و صندوق‌های سیار، پرداخته شده است.
وی در ادامه ضمن اشاره به کتاب «شنبه پس از انتخابات» تصریح کرد: این کتاب، روزشمار و روزنگار اتفاقاتی است که در صحبت‌های نامزدها درباره قانون‌گرایی و میزان پایبندی آن‌ها به این صحبت‌ها، قبل و پس از انتخابات مطرح شده است. این نکات از مستندات موجود و از سخنرانی‌های نامزدها جمع‌آوری شده است و روزهای 21 خرداد تا 11 تیرماه را دربر می‌گیرد.
معاون انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پایان از کتاب‌های دیگر در دست تهیه و مرتبط با جریانات انتخابات دهم نام برد و گفت: گزارش تفصیلی شورای نگهبان راجع به انتخابات دهم، اثر دیگری است که به زودی توسط این مرکز منتشر می‌شود. همچنین مباحثی درباره انقلاب‌های رنگی و مخملی اتفاق افتاده در سایر کشورها، پروژه دیگری است که در یک سال گذشته در دست آماده‌سازی قرار گرفت و در راستای حوادث اخیر توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.