غذای سحر به صورت گرم صرف شود

ر هنگام تهیه مواد غذایی برای سحر به صورت گرم مصرف شود، در غیر این صورت مواد غذایی پخته شده در روی شمعک اجاق نگهداری تا حرارت آن حفظ شود


به گزارش خبرنگار مهر، متخصصان سلامت معتقدند در صورت استفاده از سبزیجات به صورت خام و میوه در هنگام افطار و سحر حتما مراحل سالم‌ سازی شامل شستشوی اولیه، انگل زدایی با مایع دستشویی یا ظرفشویی، میکروب زدایی با مواد ضد عفونی کننده مجاز و شستشوی نهایی رعایت شود.

در تهیه مواد غذایی برای سحر در منزل یا مساجد، ترجیحا در هنگام سحری تهیه و به صورت گرم مصرف شود، در غیر این صورت مواد غذایی پخته شده در روی شمعک اجاق نگهداری تا حرارت آن حفظ شود و یا در دمای کمتر از 4 درجه سانتیگراد یعنی طبقه زیرین جایخی یخچالهای معمولی نگهداری و قبل از مصرف کاملا داغ شود.

مواد غذایی آماده مصرف از قبیل زولبیا و بامیه، حلیم، نان و شیرینی سنتی، کله و پاچه، دل و جگر، بستنی، شربت آلبالو و زرشک را از دستفروشان و دوره گردان خریداری نکنند.

در هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به مجوز وزارت بهداشت، تاریخ تولید، انقضا، نشانی دقیق کارخانه تولید کننده و سالم بودن بسته توجه کنند.

هرگز مواد غذایی طبخ و آماده شده را بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نکنند. افطاری و سحری را زمانی طبخ و آماده کنند که حداکثر تا دو ساعت بعد به صورت گرم به مصرف برسد و از خرید مواد غذایی فله ‌ای و مواد لبنی غیر پاستوریزه و استریلیزه از قبیل دوغ، ماست، کره، سرشیر و خامه فله ‌ای و سنتی خودداری کنند.