خوردن غذاهای سرخ شده در سحر باعث ترش کردن معده می شود

متخصصان تغذیه معتقدند روزه داران حتی الامکان از خوردن غذاهای خشک و گوشتهای سرخ شده در هنگام سحر که باعث عطش و ترش کردن معده می شود، پرهیز کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، هنگام سحر از خوردن غذاهای خشک نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب ‌زمینی، کتلت و گوشتهای سرخ شده مثل کباب، جوجه‌کباب و ماهی خودداری کنید. این غذاها به همراه غذاهایی که ادویه زیادی دارند، باعث عطش زیاد و ترش کردن معده می‌شوند.

تمام روزه داران، خصوصا آنهایی که دچار بیماریهای گوارشی و معده هستند، سعی کنند از خوردن این غذاها بپرهیزند و یا از لیمو ترش، ماست و سبزی خوردن در کنار این غذاها استفاده کنند.

روزه ‌داران برای پیشگیری از بروز ناراحتیهای گوارشی و ترش کردن و سوزش سر معده، باید از مصرف زیاد غذاهای شیرین و چرب مانند زولبیا و بامیه در سحر یا افطار پرهیز کنند.

مصرف سس مایونز، خامه، سوسیس و کالباس نیز در سحری یا افطاری مناسب نیست، زیرا این غذاها زمینه بروز ناراحتیهای گوارشی نظیر ترش کردن معده را فراهم می‌کنند.

ضمنا خوب است 6 تا 8 لیوان آب در فاصله افطار تا سحر نوشیده شود و برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ساعات روز، لیمو ترش تازه در پایان سحری مصرف شود.