رشد تولید تمام محصولات شرکت مس در سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رشد تمام محصولات تولیدی این شرکت تا پایان مردادماه 88 خبر داد.


به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمدهادی اردبیلی افزود: مجموع استخراج سنگ سولفوری از معادن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و مس سونگون در استان آذربایجان‌شرقی در پنج ماهه نخست سال 88 به 15 میلیون تن رسید که 3 درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده افزایش داشت.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مجموع کنسانتره تولیدی در کارخانه‌های تغلیظ مجتمع‌های مس سرچشمه، شهر بابک و سونگون تا پایان مردادماه امسال به 384 هزار تن رسید که پنج درصد نسبت به برنامه رشد داشت.
اردبیلی افزود: مجموع مس آندی تولید شده در کارخانه‌های ذوب مجتمع مس سرچشمه و خاتون‌آباد 109 هزار تن و مجموع مس خالص به‌دست آمده (مس کاتدی) در پالایشگاه سرچشمه، امور لیچینگ و بیولیچینگ بیش از 87 هزار تن بود که یک درصد رشد را نسبت به برنامه سال نشان می‌دهد. وی افزود: در مدت مذکور کنسانتره مولیبدن تولید شده به میزان سه هزار و 450 تن و کنسانتره فلزات گرانبها نیز معادل 260 تن تولید شد که به‌ترتیب 49 و 29 درصد نسبت به برنامه رشد داشت.
اردبیلی افزود: در واحد ریخته‌گری‌ها نیز بیش از 26 هزار تن مفتول مسی هشت میلیمتری تولید شده است. همچنین تولید کارخانه اسید سولفوریک این شرکت بیش از 16 هزار تن بود که رشد هشت درصدی را نسبت به برنامه سال 88 نشان داد.
براساس این گزارش، برنامه امسال شرکت ملی صنایع مس ایران برای تولید مس کاتد 210 هزار تن است که تا پایان مردادماه 41 درصد آن محقق شده است.