سخنان سید حسن نصرالله در روز قدس

دبیرکل حزب الله لبنان با تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به سبب نامیدن روزی به نام روز جهانی قدس تاکید کرد روز قدس روز احیای امت اسلام و مقاومت در برابر طرحهای صهیونیستی است و صهیونیستها هرگز هیچ حقی در سرزمین فلسطین ندارند.


ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان، سید حسن نصرالله عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در مجتمع سیدالشهداء در جنوب بیروت که همزمان با تمام جهان برگزار می شود، به اقدام مهم و سرنوشت ساز حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت : هدف امام خمینی(ره) از اعلام روز جهانی قدس، این بود تا همه مسلمانان را متوجه مسئولیتهای تاریخی و اسلامی خود در قبال مسئله فلسطین و قدس نماید و آنها به این مسئولیتها عمل کنند.

وی با تقدیر از مواضع اصولی و قاطعانه جمهوری اسلامی ایران درباره مسئله فلسطین خاطر نشان کرد پس از امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله خامنه ای بر راه و مواضع و سیاستهای ایشان به ویژه در زمینه فلسطین پایبند بوده و آن را ادامه می دهد.

نصرالله گفت : روز جهانی قدس، روز ملت فلسطین، روز آوارگان، روز غزه مقاوم و استوار و روز مقاومت اسلامی در برابر تمام صهیونیسم و طرحهای سازش است.

وی افزود : روز جهانی قدس، روز احیای امت اسلام و یادآوری مسئولیت تاریخی و اسلامی است که باید انجام دهد.

نصرالله اظهار داشت : ما موضع مشخص و اصل ثابت و نهایی خود را بارها مورد تاکید قرار داده ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : فلسطین، متعلق به ملت فلسطین و امت اسلام است و صهیونیستها هرگز هیچ حقی در این سرزمین ندارند.

وی افزود : هیچ احدی چه فلسطینی، چه عرب و مسلمان و غیره هرگز حق ندارند درباره حقوق مشروع ملت فلسطین و حتی یک وجب خاک این سرزمین معامله کنند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین، یک رژیم غاصب و اشغالگر و متجاوز و سرطانی و نامشروع است و هیچ کس حق ندارد این رژیم اشغالگر را به رسمیت بشناسد و یا امتیازی به آن بدهد.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت : هر گونه تعامل و عادی سازی روابط با اسرائیل حرام است که همه علما و فقها و مراجع درباره آن اجماع نظر دارند.

وی خاطر نشان کرد : این اصول را زمان و شرایط و قدرت و ضعف هرگز تغییر نخواهد داد.

دبیر کل حزب الله لبنان، خواستار مقاومت و ایستادگی در برابر طرحهای صهیونیستی در منطقه شد.

وی تاکید کرد : ما بر موضع خود مبنی بر اینکه اسرائیل، رژیم غاصب و اشغالگر و غده سرطانی که باید نابود شود، استوار و ثابت قدم باقی خواهیم ماند.

دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد : لبنان هرگز در برابر اسرائیل تسلیم نخواهد شد و امتیاز نخواهد داد.

وی تاکید کرد : ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت، حتی اگر تمام دنیا آن را به رسمیت بشناسد؛ اسرائیل غده سرطانی است و باید از صفحه روزگار محو شود.

دبیرکل حزب الله با انتقاد از مذاکرات سازش با رژیم اشغالگر قدس و درخواست رژیمهای عربی برای ازسرگیری آن خاطر نشان کرد : مسیر سازش و مذاکرات با اشغالگران، منجر به دادن امتیازهای بیهوده و بی نتیجه ای شده است.

نصرالله تاکید کرد : تنها راه مقابله با اشغالگران، پایداری و ایستادگی و مقاومت مردمی ا ست.

وی با بیان اینکه اکثریت لبنانی ها و ملتهای عرب از مقاومت حمایت می کنند، خاطر نشان کرد : ما می توانیم تمام اهداف و طرحهای دشمن را خنثی کنیم که این کار را ما در جنگ 33 روزه در لبنان ثابت کردیم و مبارزان فلسطینی نیز در جنگ 22 روزه غزه نشان دادند.

دبیرکل حزب الله لبنان بر ضرورت حمایت یکپارچه جهان اسلام و همه کشورهای عربی و اسلامی و آزادیخواهان جهان از ملت فلسطین و ضرورت اقدام جدی و قاطعانه برای پایان دادن به محاصره ظالمانه نوار غزه تاکید کرد.

وی به طور مشخص از دولتهای عربی خواست از مقاومت فلسطین حمایت و برای پایان دادن به محاصره مردم فلسطین در غزه اقدام کنند.

نصرالله در ادامه به مواضع اصولی و ثابت جمهوری اسلامی ایران و ملت آن در حمایت از مسئله فلسطین اشاره کرد و گفت : ایران در صدر حامیان ملت فلسطین است و موضعش ثابت و تغییر ناپذیر است.

دبیرکل حزب الله به ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی به ویژه پس از جنگهایی که بر ضد لبنان و نوار غزه به راه انداخت و با شکست مفتضحانه ای روبرو شد، اشاره کرد و گفت : دهه اخیر برای اسرائیل، دشوارترین و سخت ترین دوره ها بوده است و این رژیم در شرایط بسیار دشواری پس از تجاوز به لبنان در جولای 2006 به سر می برد. 

نصرالله اظهار داشت :  ما جنگ طلب نیستیم، اما اگر اسرائیل بخواهد به لبنان حمله کند، پاسخی به مراتب کوبنده تر و سخت تر از جنگ جولای به این رژیم خواهیم داد و در صورتی که بتوانیم ارتش اسرائیل را نابود کنیم، این رژیم دیگر، هیچ آینده ای نخواهد داشت.

دبیرکل حزب الله من از همه دولتهای عربی و اسلامی و همه ملتهای عربی و اسلامی می خواهم به گزینه مقاومت، بازداندگی و حمایت از مقاومت و گزینه مخالفت با سازش و تسلیم و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی پایبند باشیم و احساسات ضعف و حقارت را کنار بگذارند.

وی از مسلمانان خواست موضع قاطع و جدی در برابر صهیونیستها برای توقف حفاریها در مسجد الاقصی اتخاذ و از فلسطینی های ساکن قدس اشغالی حمایت کنند. 

نصرالله همچنین با اشاره به وجود هزاران اسیر فلسطینی و عرب در زندانهای رژیم صهیونیستی از دولتهای عربی و اسلامی خواست به مسئولیتهای خود برای آزادی اسیران عمل کنند.