ماز باشکوه عید سعید فطر در کرمان برگزار شد

نماز باشکوه عید سعید فطر صبح یکشنبه با حضور مردم خداجو و مومن کرمان در مصلای این شهر اقامه شد.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز عید فطر گفت: ماه رمضان و عید سعید فطر از جمله فرصت هایی است که باید از آن ها بهترین بهره برداری را بعمل آورد.
حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری افزود: جوانی، فرصت هایی برای کسب مال و تغییر معاش، کسب علم، دانش و معرفت و حل مشکلات جامعه از جمله فرصت هایی هستند که عده ای آن ها را از دست می دهند.
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) در خصوص قطع نکردن صله رحم ، اظهار داشت: با اقوام و خویشاوندان باید ارتباط برقرار کرد حتی اگر آن ها صله رحم را قطع کرده باشند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: با نیکویی کردن در حق افرادی که به انسان بدی کرده اند و شرح صدر در برابر بسیاری از لغزش ها در خانواده ها و جامعه، وحدت مورد توصیه اسلام و مقام معظم رهبری ایجاد می شود.
امام جمعه کرمان ادامه داد: ولایت فقیه یکی از مسائل ریشه ای و اصولی اسلام است که باید برای فهم واقعی و درک صحیح آن فرصت گذاشت.
مسوول ستاد اقامه نماز جمعه کرمان نیز پیش از نماز عید فطر گفت: از عید فطر سال گذشته تاکنون سه میلیارد و 300 میلیون ریال از راههای مختلف برای کمک به مصلای کرمان جمع آوری شده که 660 میلیون ریال آن بوسیله کمک های مردم و خیرین در نماز های جمعه بوده است.
حجت الاسلام "مهدی عرب پور" خاطر نشان کرد: بقیه کمک های دریافتی نیز از سوی استانداری و کمک های سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمان بوده است.
وی تاکید کرد: از مجموع کمک های جمع آوری شده یک میلیارد و 280 میلیون ریال برای خرید فرش، تجهیزات صوتی و جانبی و دو میلیارد ریال دیگر برای سنگ فرش و کاشی کاری مصلی هزینه شده است.
حجت الاسلام عرب پور ادامه داد: در سال جاری با کمکهای مردم خیر 6 هزار متر مربع به ساختمان مصلای کرمان در ضلع شرقی افزوده خواهد شد.
مسوول ستاد اقامه نماز جمعه کرمان ضمن قدردانی از مشارکت ارگان ها، سازمان ها و دستگاه های مختلف در برگزاری نماز عید فطر و نمازهای جمعه در طول سال خاطر نشان کرد: با جایگزینی زمین در شمال شهر کرمان حداقل دو سوم زمین مصلی از موقوفه بودن خارج می شود.