15 تا 17 درصد منابع بنگاه های زودبازده در کرمان هدر رفته است

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی کرمان با اشاره به جذب 570 میلیارد تومان اعتبار در بخش بنگاه های زودبازده کرمان از انحراف 15 تا 17 درصدی بنگاه های زودبازده در کرمان خبر داد.


سید جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: از مجموع هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای استان در بخش بنگاه های زودبازده تاکنون مبلغ 570 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در خصوص انحراف در بنگاه های زودبازده استان گفت: در هر طرحی ممکن است انحرافاتی باشد و نمی توان مطمئن بود که یک طرح 100 درصد درست بوده است اما در استان کرمان در حالت بد بینانه بین 15 تا 17 درصد و درحالت خوشبینانه 10 درصد از منابع هدر رفته است.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی کرمان با بیان اینکه تنها به طرحهایی در بنگاه های زودبازده که توجیه فنی و اقتصادی داشته باشند، وام پرداخت می شود، گفت: مسیر استفاده از تسهیلات بنگاه های زودبازده برای کار آفرینان باز است و بزودی پرداخت تسهیلات بنگاه های زودبازده استان در سه بانک ملی، کشاورزی و صنعت و معدن آغاز خواهد شد.

منصوری افزود: طبق برآورد صورت گرفته بنگاه های زودبازده در استان کرمان زمینه ایجاد 22 هزار شغل را فراهم کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک در اداره کار استان کرمان گفت: با راه اندازی این طرح هم اکنون تعداد زیادی از خدمات این اداره در قالب دولت الکترونیک ارائه می شود.

وی گفت: طرح دولت الکترونیک در این بخش تاکنون 70 درصد ییشرفت داشته است.