نشان سنگ کرمان رونمایی شد

برند یا نشان سنگ کرمان روز شنبه با حضور مسوولان استان و اعضای انجمن توسعه صادرات سنگ های تزیینی کرمان در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان رونمایی شد.


به گزارش ایرنا، "سلمان یافت آبادی" طراح برند یا نشان سنگ کرمان در این نشست گفت: این نشان با نام کرمانیا و با شعار تبلیغاتی "ره آوردی از میراث کرمان" برای معرفی سنگ های تزیینی این استان به دنیا استفاده خواهد شد.
وی افزود: ارزش یک برند یا نشان به لوکس، خاص و متمایز، چابک، نوآور، مستحکم و دارای اعتبار بودن می باشد که ارزش هایی چون بلند نظری، سخت کوشی و توجه به گروه همراه باید در این نشان در نظر گرفته شود.
یافت آبادی ادامه داد: تاکید بر میراث فرهنگی، متمرکز بر مخاطب و روزآمد بودن از جمله مفاهیم مورد نظر در طراحی نشان سنگ کرمان بوده است.
طراح برند سنگ کرمان افزود: این نشان قابل فهم به دو زبان انگلیسی و فارسی، هماهنگ با ارزش های ملی و مذهبی، قابل تلفظ به گویش های مختلف دنیا می باشد که به آسانی در ذهن ماندگار و برای 20 سال آینده پایدار و ماندگار خواهد بود.
وی طرح نشان سنگ کرمان را برگرفته از کیف سنگی یا سنگ توزین جیرفت عنوان و خاطر نشان کرد: در داخل و خارج کشور امکان ثبت علامت تجاری این طرح شامل لوگو، رنگ ها، شعار تبلیغاتی و اسم آن وجود دارد.
دکتر "کوروش یافت آبادی" مدیر طرح نشان سنگ کرمان در انجمن توسعه صادرات سنگ های تزیینی کرمان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بیش از یک سوم ثروت جهان از سرمایه گذاری بر روی برند حاصل می شود و ما نباید از 20 کشور مطرح دنیا در این زمینه عقب بمانیم.
وی تصریح کرد: نام، آرم، سمبل، تبلیغات و حق انتخاب را ظاهر مزایای این طرح دانست و گفت: کیفیت سازی، تحقیق و توسعه و زنجیره تامین قوای انسانی پشت آن وجود دارد که برای پیشرفت در این زمینه باید مدیریت مبتنی بر دانش را به سمت مدیریت مبتنی بر برند تغییر دهیم.
یافت آبادی رسیدن به معتبرترین مرکز صلاحیت سنگ های تزیینی ایران را استفاده از ارزیابی عملکرد سازمانی به جای عملکرد بازار عنوان کرد و افزود: سنگ کرمان می تواند یکی از برند انتخابی بین المللی ایران باشد.
وی از سنگ به عنوان دارایی مشهود و از اطلاعات و دانش سنگ های تزیینی به عنوان دارایی نامشهود ذکر کرد و بیان داشت: در عصر اطلاعات پرداختن به دارایی های نامشهود از جمله روابط با مشتری، تصویب هویت برند، محصولات و خدمات جدید، تکنولوژی، توانمندی و مهارت کارکنان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
رییس انجمن توسعه صادرات سنگ های تزیینی کرمان ادامه داد: در کرمان معادن زیادی در زمینه سنگ های تزیینی وجود دارد که با توجه به بحران آب استان باید برای صادرات سنگ های تزیینی برنامه ریزی شود.
سید "محمد موسوی" تصریح کرد: در سال 1982 دارایی های مشهود در بازارهای دنیا 62 درصد اهمیت داشت که همین موضوع در سال 2006 تنها به 10 درصد رسیده است.