کاهش انگیزه ذبح دام موجب افزایش قیمت گوشت در کرمان شده است

علی انجم شعاع بااشاره به افزایش قیمت گوشت در کرمان کاهش انگیزه ذبح دام و خارج شدن دام از کرمان به سایر استانها را دلیل کاهش گوشت و افزایش قیمت این فرآورده دانست.


MehrNews.com - Iran, Iranian, Nuclear, political, world, sport, Cultural, economic, SocialAndOccations news and headlines

علی انجم شعاع در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان با ابراز امیدواری جهت کاهش قیمت گوشت قرمز طی روزهای آتی در کرمان اظهار داشت: در روزهای اخیر با افزایش روبرو بوده ایم که در نشستهای مختلفی که با مسئولان ذیربط برگزار شد، مشکلاتی که موجب این افزایش قیمت شده بودند، بررسی و گامهای ضروری برای رفع آنها برداشته شده است.

انجم شعاع افزود: دلیل اصلی افزایش قبمت گوشت در کرمان کاهش انگیزه ذبح دام در شهرستان کرمان به دلیل صادرات دام از استان به استانهای تهران و شمال کشور است.

وی افزود: با هماهنگی وزارت بازرگانی و سازمان بازرگانی استان کرمان برای عدم خروج دام زنده و ذبح شده از استان کرمان دستورات لازم جهت اجرا صادر شد.

فرماندار کرمان همچنین با اشاره به رایزنیهای صورت گرفته با مسئولان سیستان و بلوچستان در خصوص انتقال دام از آن استان به کرمان گفت: مشکلات مطرح شده در این مسیر شناسایی و رفع شده است و به زودی انتقال دام زنده و ذبح شده به استان کرمان آغاز میشود.

در روزهای اخیر قیمت گوشت در کرمان دو هزار تومان رشد داشت و به 10 هزار تومان رسید.