طرح هماهنگ استاندارد در استان کرمان موفقیت آمیز بوده است

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح هماهنگ استاندارد در استان کرمان گفت: با اجرای این طرح از ابتدای امسال تا کنون 3100 مورد نمونه برداری از مراکز و واحدی های تولیدی و عرضه کالا در سطح استان انجام شده است.


به گزارش ایرنا، "محمد رضا شرافت" در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس این طرح نمونه کالاهای تولید شده در بازار جمع آوری و پس از بررسی های انجام شده بر روی کالاها، ارقامی که با استاندارد مطابقت نداشته باشد جمع آوری می شود.
وی با اشاره به صدور هزار و 580 واحد گواهی صادراتی در سال جاری گفت: این گواهی ها شامل پسته و مغز پسته می شوند که بیشتر آنان به کشورهایی آسیایی و اروپایی صادر شده است.
وی اضافه کرد: این میزان صادرات به ارزش چهار هزار میلیارد ریال و به وزن 40 میلیون کیلوگرم بوده است.
شرافت گفت: از ابتدای سال تاکنون به واحدهای تولیدی سطح استان که استاندارد را رعایت نکرده اند 26 مورد تذکر داده شده که 12 مورد منجر به ابطال و تعلیق پروانه آن واحد شده است.
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کرمان به اجرای طرح خود اظهاری کالاهای تولیدی اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی موظف هستند تا شناسنامه کالای خود را تهیه کنند و درصورت انجام نشدن این امر ان واحدهای تولیدی تعطی می شوند.
وی مقابله با تغییرات آب و هوایی از طریق استانداردها را شعار روزجهانی استاندار ذکر کرد و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه اصلاح الگوی مصرف این اداره کل برای تحقق این امر راهکارهای بهینه کردن کالا وخدمات را در راس فعالیت های خود قرار داده است.
شرافت پرده برداری از تندیس استاندارد در پارک شهید مطهری شهر کرمان و راه اندازی اداره استاندارد در شهرستان سیرجان را از برنامه های هفته استاندارد در کرمان عنوان کرد.