منتقدان موفقیت سفر رییس جمهور به نیویورک را اذعان کردند

روزنامه نگار کرمانی و استاد دروس علوم سیاسی دانشگاه های کرمان گفت: منتقدان تند احمدی نژاد موفقیت سفر رییس جمهور به نیویورک را اذعان کردند.


"مسعود کاظمی مقدم"  در گفت و گو با ایرنا افزود: این منتقدان اعلام کردند که احمدی نژاد در سفر به نیویورک و در سازمان ملل نشان داد که اصولگراست و پای مبانی انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ایستاده است.
وی تاکید کرد: منتقدان همچنین اعلام کردند که احمدی نژاد در نیویورک موفق شد پیام و آرمان های انقلاب را با متانتی خاص و به شکلی ظریف بیان کند.
کاظمی مقدم تصریح کرد: سفر اخیر دکتر احمدی نژاد به نیویورک به دلیل انتخابات 22 خردادماه و اتفاقات پس از آن و از طرفی مشارکت حداکثری مردم و رای بالای احمدی نژاد در این انتخابات از حساسیت بیشتری برخوردار بود.
استاد دروس علوم سیاسی دانشگاه های کرمان خاطر نشان کرد: گفتمان، دیدگاه و مباحث مطرح شده از سوی رییس جمهور در سازمان ملل نشان داد که احمدی نژاد به بخش زیادی از اهداف پیشین خود دست یافت و در بین 87 رهبر کشورهای مختلف سومین سخنران بود.
وی افزود: عدم حضور و ترک 11 هیات از بین 200 هیات حاضر در سازمان ملل هنگام سخنرانی احمدی نژاد، رفتاری حقارت آمیز برای آن ها که ادعای آزادی بیان دارند، بود وانعکاس بدی داشت.
کاظمی مقدم تاکید کرد: این حرکت 11 هیاتی که در سخنرانی رییس جمهور کشورمان حضور نیافتند بی شک در افکار عمومی جوامع آن ها و سایر کشورهای جهان تاثیر منفی خود را خواهد گذاشت.
روزنامه نگار کرمانی افزود: در این سفر تجمعات علیه احمدی نژاد که از سوی رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده بود و با همکاری جنبش سبز نیز همراه بود، بسیار ضعیف تر از سال های گذشته انجام شد.
وی اظهار داشت: بر خلاف اینکه به افرادی مبالغ نقدی بسیاری داده بودند تا در این تجمعات حاضر شوند، اما چون حرف غیر حقی بود، راه به جایی نبرد.
کاظمی مقدم ادامه داد: در راستای دیپلماسی عمومی، سازمان ملل از جمله مکان هایی است که کشورها، افراد و جریانات مختلف با استفاده از آن نقطه نظرات را بدون واسطه با دنیا در میان می گذارند.
وی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها اخلاق رسانه ای را رعایت نمی کنند و با سانسور کردن و دست کاری در صحبت های افراد، موضوعات مورد نظر رسانه خود را انعکاس می دهند.
استاد دروس علوم سیاسی دانشگاه های کرمان تاکید کرد: احمدی نژاد در نخستین سفر خود به نیویورک به ظرفیت دیپلماسی سازمان ملل پی برد به گونه ای که عده ای از تحلیلگران سیاسی احمدی نژاد را یک رسانه عنوان کردند.
کاظمی مقدم افزود: آنچه از احمدی نژاد به عنوان یک چهره معتبر و خبرساز بین المللی ساخته است دیدگاه وی در خصوص عدالت، هولوکاست، فلسطین، حق وتو و سازمان ملل می باشد.
وی خاطر نشان کرد: احمدی نژاد در سفرهای طاقت فرسا و خسته کننده حدود 70 ساعته خود به نیویورک و بر خلاف ایجاد فضایی سنگین برای وی از سوی اسراییلی ها، بیش از 60 ساعت را به دیدارهای کاری اختصاص می دهد.