"صداهای شش دانگ" در کرمان شناسایی می شوند
رئیس انجمن موسیقی کرمان از شناسایی صداهای شش دانگ در اتاق اکوستیک کرمان خبر داد.

شهرام ابوعامری در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: همزمان با برپایی همایش مقالات پژوهشی موسیقی در کرمان، طرح شش دانگ صدا در کرمان برگزار می شود.

وی گفت: وسیع ترین و زیر و بم ترین صدا در کرمان با اجرای طرح شش دانگ صدا شناسایی و معرفی می شود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: طرح شش دانگ صدا با هدف شناسایی وسیعترین و زیر و بم ترین صدا در اتاق اکوستیک کرمان برگزار می شود.

ابوعامری ادامه داد: این طرح محدودیت سابقه موسیقی ندارد و تمامی هنرمندان، هنرآموزان و هنرجویان می توانند در این ارزیابی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: به دارندگان وسیع ترین و زیر و بم ترین صدا نشان وسعت صدا ارائه می شود و این افراد می توانند در گروه کر انجمن موسیقی عضو شوند.

وی گفت: هفتم آبان ماه جاری در محل تالار عماد مجتمع فرهگی هنری ارشاد کرمان همایش مقالات پژوهشی موسیقی کرمان برگزار می شود و 26 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش است.

وی تصریح کرد: تاریخ موسیقی ایران و جهان، ساز شناسی، موسیقی آموزشگاهی و مقاطع سنی، نقد و یادداشت بر آثار و کتاب های موسیقی، نرم افزارهای موسیقی و موسیقی الکترونیکی، موسیقی استودیویی و اجرایی، سبک، فرم و آنالیز آثار موسیقی، موسیقی، معماری و ادبیات، آهنگسازی، ارکستراسیون و رهبری ارکستر و کر از جمله محورهای همایش مذکور است.

رئیس انجمن موسیقی کرمان تئوری موسیقی مدرنیسم و پست مدرنیسم در موسیقی، علوم و موسیقی، ترجمه متون و مقاله ها، موسیقی درمانی، موسیقی مذهبی، اتنوموزیکولوگی، کینزولوگی، صدای انسان، فلسفه و موسیقی و استتیک و سمانتیک را از دیگر محورهای همایش مقالات پژوهشی موسیقی کرمان برشمرد و اضافه کرد: این همایش یکروزه در هفتم آبان ماه جاری در محل تالار عماد مجتمع فرهگی هنری ارشاد کرمان برگزار می شود و 26 مهرماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش است.