استکبار ستیزی فرهنگ جامعه را در مقابل جنگ نرم بیمه می کند
 
مسوول مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس استان کرمان گفت: امروز ایثارگری، مقاومت، مبارزه با ظلم و استکبار، دفاع از محرومین و مستضعفین از جمله ویژگی هایی است که با توجه به آنها می توان فرهنگ جامعه را در مقابل تهاجم نرم دشمنان بیمه کرد.

"آذر همتی" پنجشنبه به مناسبت روز فرهنگ عمومی در گفت و گو با ایرنا، ضمن تاکید بر این نکته که هم اکنون دشمن با سلاح فرهنگی به مبارزه با نظام و اعتقادات ما آمده، عنوان کرد: ما نیز باید با همین سلاح البته برنده تر و موثرتر از سلاح های غربی در صحنه حضور داشته باشیم.
وی فرهنگ را مجموعه ای از رفتارها، اعتقادات، اعمال و گفتار پذیرفته شده در جامعه که از باورها و نظرات انسان ها سرچشمه می گیرد دانست و افزود: عرصه دفاع مقدس و فرهنگ جاوید آن از مولفه هایی است که با شناخت و ترویج ابعاد مختلف آن در زمینه های مختلف از جمله رعایت حقوق بین المال، اصلاح الگوی مصرف، ولایت پذیری، انجام واجبات و ترک محرمات، تولی و تبری می توان به تقویت فرهنگ ارزشی جامعه پرداخت.
وی ادامه داد: با گذشت زمان فرهنگ هر جامعه ای دستخوش تغییراتی می شود که اصحاب رسانه و روزنامه نگاران می توانند در شکل گیری صحیح آن نقش مهمی را ایفا کنند تا فرهنگ جامعه دچار تحریف،گمراهی و واپس گرایی نشود.
همتی، آشنا کردن مردم با پیشینه تاریخی، ادبی، دینی و مذهبی را برای جلوگیری از انحرافات فرهنگی بسیار تاثیرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه های دیداری و شنیداری در این راستا نیز از نقش و اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
وی تاکید کرد: انتظار می رود رسانه های مختلف به خصوص رسانه ملی با طراحی و پخش برنامه های متنوع و مختلف، بیش از پیش فرهنگ ارزشمند اسلامی را در جامعه ترویج دهد.