محبت و همدلى میان مسلمانان بخش اعظم توطئه بدخواهان را خنثى میکند

 

مقام معظم رهبری در پیامی به کنگره عظیم حج خطاب به مسلمانان جهان فرمودند:اگر میان ملتهاى مسلمان، فرقه‏هاى اسلامى و اقوام مسلمان با یکدیگر، محبت و حسن‏ظن و همدلى، جاى بدگمانى و بدبینى را که خواسته‏ى دشمنان است بگیرد، بخش اعظم توطئه و تدبیر بدخواهان را خنثى خواهد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به کنگره عظیم حج، همه مسلمانان و حج گزاران را به استفاده از این فرصت گرانبها و مغتنم و بازشناسی وظیفه و نیاز اصلی فراخواندند و تأکید کردند: امروز مهمترین وظیفه امت اسلامی، مستحکم کردن الفت، برادری، و پیوندها، مقاومت در مقابل دیو چند چهره استعمار، و برائت از مشرکان در قول و عمل است.
متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم اللَّه الرحمن الرحیم
موسم حج، فصل بهار معنویت و درخشش توحید در آفاق جهان است؛ و آئین حج، چشمه‏ى زلالى است که میتواند حج‏گزار را از آلودگی‌هاى گناه و غفلت، پاک سازد و نورانیتِ فطرت خدا داد را به جان و دل او باز گرداند. رها کردن لباس تفاخر و تمایز در میقات حج و درآمدن به لباس همگانى و یکرنگ احرام، نشانه و نماد یکرنگىِ امت اسلامى و فرمان نمادین اتحاد و همدلى مسلمانان در همه جاى جهان است. شعار حج از سوئى: فَالهُکُم اِلهٌ واحِدٌ فَلَه اَسِلموا وَ بَشِّرِ المُخبِتین است، و از سوئى؛ و المَسجِدِ الحَرامِ الَّذى جَعَلنه لِلنّاسِ سَوآءَ العاکِفُ فیهِ وَ الباد. و چنین هست که کعبه، افزون بر نمایندگىِ کلمه‏ى توحید، مظهر توحید کلمه و برادرى و برابرى اسلامى نیز هست.
مسلمانانى که از چهارگوشه‏ى جهان در اینجا به شوق طواف کعبه و زیارت حرم رسول اعظم صلى‏اله علیه و آله گرد آمده‏اند باید این فرصت را براى مستحکم کردن پیوندهاى برادرى میان خود که درمان بسیارى از دردهاى بزرگ امت اسلامى است مغتنم شمارند. امروزه آشکارا مى‏بینیم که دست بدخواهان دنیاى اسلام، بیش از گذشته در کار تفرقه‏افکنى میان مسلمانان است. و این در حالى است که امت اسلامى امروزه بیش از گذشته به انسجام و همدلى نیازمند است. امروز پنجه‏ى خونین دشمنان در جاى جاىِ سرزمین‌هاى اسلامى بطور نمایان در کار فاجعه‏آفرینى است؛ فلسطین در سیطره‏ى خباثت صهیونیستها در رنج و محنت روزافزون است؛ مسجد الاقصى در معرض خطر جدى است؛ مردم مظلوم غزه پس از آن نسل کشى بى‏سابقه همچنان در سخت‏ترین شرائط به سر مى‏برند؛ افغانستان در زیر چکمه‏ى اشغالگران، هر روز دچار مصیبتى تازه است؛ ناامنى در عراق، آرامش و راحت را از مردم سلب کرده است؛ برادرکشى در یمن داغى تازه بر دل امت اسلامى نهاده است.
مسلمانان سراسر جهان بیندیشند که فتنه‏ها و جنگها، انفجارها و ترورها و کشتارهاى کور که در سالهاى اخیر در عراق و افغانستان و پاکستان به راه افتاده است، چگونه و کجا تدبیر و طراحى مى‏شود؟ چرا تا پیش از ورود تحکّم‏آمیز و مالکانه‏ى ارتشهاى غربى به سرکردگى آمریکا به این منطقه، ملتها شاهد این همه مصیبت و محنت نبودند؟ اشغالگران از سوئى نهضتهاى مقاومت مردمى در فلسطین و لبنان و دیگر نقاط را تروریست مینامند و از سوئى تروریسم وحشى فرقه‏ئى و قومى را میان ملتهاى این منطقه سازماندهى و رهبرى میکنند. منطقه‏ى خاورمیانه و شمال آفریقا در دورانى طولانى و بیش از یک قرن، به دست دولتهاى غربى انگلیس و فرانسه و دیگران و سپس به دست آمریکا استثمار و اشغال و تحقیر شدند؛ منابع طبیعى آنان غارت و روحیه‏ى آزادگى در آنان سرکوب شد و ملتهاى آنان گروگان طمع‏ورزى بیگانگانِ متجاوز شدند، و پس از آن که بیدارى اسلامى و نهضتهاى مقاومت ملتها، ادامه‏ى آن وضع را براى ستمگران بین‏المللى ناممکن ساخت و مسأله‏ى شهادت و عروج الى‏اللَّه و فى‏سبیل‏اللَّه همچون عاملى بى‏بدیل در صحنه‏ى جهاد اسلامى بار دیگر ظاهر شد، متجاوزانِ منفعل به شیوه‏هاى مزوّرانه روى آوردند و استعمار جدید را جایگزین روش گذشته کردند. ولى امروز دیو چند چهره‏ى استعمار، همه‏ى توانائیهاى خود را براى به زانو در آوردن اسلام به عرصه آورده است؛ از نیروى نظامى و مشت آهنین و اشغال صریح تا زنجیره‏ى اهریمنى تبلیغات و به کارگیرى هزاران سامانه‏ى دروغ پراکنى و شایعه‏سازى، و از سازماندهى دستجات ترور و آدمکشى بی‌رحمانه تا گسترش دادن ابزارهاى فساد اخلاقى و تکثیر و ترویج مواد مخدّر و تخریب عزم و روحیه و اخلاق جوانان، و از تهاجم همه جانبه‏ى سیاسى به مراکز مقاومت تا برانگیختن نخوتهاى قومى و تعصبهاى فرقه‏ئى و ایجاد دشمنى میان برادران.
اگر میان ملتهاى مسلمان و میان فرقه‏هاى اسلامى و اقوام مسلمان با یکدیگر، محبت و حسن‏ظن و همدلى، جاى بدگمانى و بدبینى را که خواسته‏ى دشمنان است بگیرد، بخش اعظم توطئه و تدبیر بدخواهان را خنثى خواهد کرد و نقشه‏هاى شوم آنان را براى سیطره‏ى روزافزون بر امت اسلامى عقیم خواهد ساخت.
حج یکى از برترین فرصتها براى این هدف والا است.
مسلمانان با همکارى و تکیه بر مبانى مشترکى که قرآن و سنت بدان ناطق است قدرت خواهند یافت که در برابر این اهریمن چندچهره بایستند و آن را مغلوب اراده و ایمان خود سازند. ایران اسلامى با پیروى از درسهاى امام خمینى کبیر، نمونه‏ى بارز این مقاومتِ موفق است. آنان در ایران اسلامى شکست خورده‏اند. سى‏سال ترفند و توطئه و دشمنى از کودتا و جنگ تحمیلى هشت ساله، تا تحریم و مصادره‏ى اموال، و از جنگ روانى و تبلیغاتى و صف‏بندى رسانه‏ئى تا تلاش براى جلوگیرى از رشد علمى و دستیابى به دانش‏هاى نوین و از جمله دانش هسته‏ای، و حتى تحریک و دخالت آشکار در ماجراى پرشکوه و پرمعناى انتخابات اخیر، همه و همه به صحنه‏هائى از شکست و انفعال و سرگردانى دشمن تبدیل شد و آیه‏ى: انّ کیدالشیطان کان ضعیفاً در برابر چشم ایرانیان بار دیگر مجسّم گشت. در هر نقطه‏ى دیگر نیز که مقاومتِ برخاسته از عزم و ایمان، مردم را به مصاف مستکبران پرمدعا کشانید، پیروزى نصیب مؤمنان و شکست و رسوائى سرنوشت حتمى ستمگران شد. فتح‏نمایان 33 روزه در لبنان و جهاد سرافراز و پیروز غزه در سه سال اخیر، شاهد زنده‏ى این حقیقت است.
توصیه‏ى مؤکد اینجانب به عموم حاجیان سعادتمند و بخصوص به علماء و خطباء کشورهاى اسلامى که در این میعاد الهى حضور یافته‏اند و به خطباء جمعه‏ى حرمین شریفین، آن است که با فهم درست مسأله، وظیفه‏ى امروزى و فورى خود را باز شناسند. با همه‏ى توان، توطئه‏ى دشمنان اسلام را براى مستمعان خود باز گویند و مردم را به الفت و اتحاد فرا خوانند. از هر آنچه به سوءظن مسلمانان به یکدیگر مى‏انجامد، به جِدّ بپرهیزند و هرچه انگیزه و فریاد دارند بر سر مستکبران و دشمنان امت اسلامى و رأس فتنه‏ها یعنى صهیونیسم و آمریکا فرو ریزند. و برائت از مشرکین را در قول و عمل به ظهور رسانند.
از خداوند متعال هدایت و توفیق و کمک و رحمتش را براى خود و همه‏ى شما متضرعانه مسألت میکنم.
والسلام علیکم
سیدعلى حسینى خامنه‏ اى
سوم ذى‏ الحجةالحرام 1430