هیمالیا در انتظار کوهنوردان کرمانی

دبیر هیئت کوهنوردی استان کرمان گفت: تیم کوهنوردی استان کرمان در اردیببهشت ‌ماه 89 به قله هیمالیا صعود می‌کند.


فرزاد ایرانمنش امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: برای نخستین‌بار تیمی متشکل از 9 مرد و چهار زن از همه رده‌های سنی برای فتح قلل ایران و جهان به وجود آمده است تا کوهنوردان کرمانی نیز دارای یک تیم منسجم باشند.
وی افزود: اعضای این تیم را آقایان عباس سیدی‌نیا، تیمور تانوردی، محمد امیرتیموری، محمود موسوی، علی فیروزآبادی، علی کمشکی، آرش افشار، سعید صحبتی و حسین خراسانی و خانم‌ها طیبه آذرشین، مرجان خاندانی، اعظم مهدی‌زاده و حمیده کمشکی تشکیل می‌دهند.
ایرانمنش تصریح کرد: در این تیم برای نخستین‌بار همه رده های سنی حضور دارند و مسن‌ترین آنها محمد امیرتیموری است که 58 سال سن و علی کمشکی با 18 سال سن جوان‌ترین کوهنوردان تیم کرمان را تشکیل دادند.
وی خاطرنشان کرد: برای هماهنگی بیشتر اعضا چندین اردوی تدارکاتی نیز برگزار کردیم که مهم‌ترین آنها صعود چندی پیش این تیم به قله آرارات در کشور ترکیه بود.
دبیر هیئت کوهنوردی استان کرمان اظهار داشت: صعود تیم کوهنوردی کرمان به آرارات یکی از سریع‌ترین صعودها به این قله بود که کوهنوردان ما توانستند طی 18 ساعت این قله 5 هزار و 320 متری را فتح کنند، در حالیکه در حالت عادی در تابستان سه شبانه‌روز صعود به این قله به طول می‌انجامد.
وی در پایان گفت: این تیم برای آمادگی بیشتر ماه آینده قله دماوند و قلل دیگر ایران را فتح می‌کند تا برای صعود به قله هیمالیا در بهار سال آینده آمادگی بیشتری داشته باشد.