پروفسور علی اکبر حسینی درگذشت

پروفسور سید "علی اکبر حسینی" چهره ماندگار کشور در سال 82، چهارشنبه در سن 80 سالگی به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی در گذشت.


ه گزارش ایرنا، مراسم تشییع این استاد فرهیخته، ساعت 9 صبح جمعه 11 دی ماه از مصلی تا حسینیه ثارالله کرمان برگزار و سپس در روستای سردر چترود به خاک سپرده خواهد شد. 
این استاد فرزانه و بازنشسته مسوولیت بخش مبانی تعلیم و تربیت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز و همچنین ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان را به مدت چهار سال بر عهده داشت. 
وی با کسب لیسانس فرهنگ اسلامی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران در سال 1339 با احراز رتبه اول، فوق لیسانس را در رشته روانشناسی تربیتی و دکترا را در رشته تعلیمان متوسطه در دانشگاه دولتی ایندیانا در ایالات متحده آمریکا در سال 1345 اخذ کرد. 
وی در سال 1345 به استخدام دانشگاه شیراز و در سال 1355 به مقام استادی درآمد. 
زنده یاد حسینی عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، مدرس برجسته دانشگاه های شیراز و کرمان، استاد نمونه کشور در سال 1376، پژوهشگر نمونه فارس در سال 1379 و برنده جایزه اول مرکز جهانی زندگینامه دانشمندان (IBC) وابسته به دانشگاه کمبریچ است. 
از این استاد فرهیخته بیش از 152 مقاله به زبان های فارسی و انگلیسی و 18 اثر دیگر اعم از تالیف، ترجمه و تک نگاری به جای مانده که از این تعداد 70 اثر پیرامون مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و 30 اثر گزارش طرح های پژوهشی است. 
کتاب های مفحمات الاقرآن فی مبهمات القرآن، تفکر خلاق، ریاضیات در آمار مقدماتی، مباحثی چند پیرامون تعلیم و تربیت اسلامی، سیری اجمالی در تاریخ تعلیم و تربیت اسلامی، درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی، مجموعه مقالات نظری، مجموعه مقالات کاربردی و تعلیم و تربیت اسلامی از جمله تالیفات زنده یاد سیدعلی اکبر حسینی است.