یک میلیارد گرسنه در جهان

 

به گفته مسئولان سازمان ملل متحد ، یک میلیارد و 20 میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند .


واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا : اسماعیل ابوزید ، مسئول برنامه های سازمان ملل در امور گرسنگی و سوء تغذیه ، پس از امضای توافقنامه همکاری بین سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) و اتحادیه سرمایه گذاران عرب در قاهره به خبرنگاران گفت : 650 میلیون نفر در قاره اسیا ، 265 میلیون نفر در مناطق جنوب صحرای افریقا ، 65 میلیون نفر در امریکای لاتین ، 42 میلیون نفر در خاور نزدیک وهمچنین 15 میلیون نفر در کشورهای توسعه یافته دچار سوء تغذیه هستند .

سازمان ملل متحد در ماه نوامبر گذشته از طریق اینترنت تبلیغات ویژه ای را برای جمع آوری کمک ها با هدف مقابله با گرسنگی در سراسر جهان تحت عنوان " یک میلیارد برای یک میلیارد " آغاز کرد .

ژوزف شیران مدیر اجرای برنامه جهانی غذا اعلام کرد ، اگر یک میلیارد نفر از کاربران اینترنت ، تنها برای یک هفته یک دلار یا یک یورو کمک کنند ، در آن صورت شرایط زندگی یک میلیارد گرسنه در جهان تغییر خواهد کرد .

درپی بحران اقتصادی جهان که منجر به افزایش بهای مواد غذایی در جهان در سال 2008 شد ، شمار افراد گرسنه نیز به طور بی سابقه افزایش یافت به طوری که در شرایط فعلی شمار گرسنگان در جهان از مرز یک میلیارد نفر فراتر رفته است .